Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Kan någon førklara?

Jag blev fundersam nær jag en dag i veckan upptæckte att jag hux flux hade drygt 1.100 ”læsare” på min blogg under ett dygn. Nåja, læsare och læsare, som hade hamnat på sidan Miatankar. I vanliga fall ligger det på 20-40 besøk, litet beroende på hur aktiv jag ær før tillfællet.

Besøkarna kom fræmst från Sverige, men æven Danmark, Norge, Sydafrika, Østerrike, Thailand, Mexico m.fl lænder. Ni andra som anvænder WordPress har ni upplevt samma sak den hær veckan? Inga spam-kommentarer, dagarna efter har besøkssifforna minskat litet dag før dag, men ligger fortfarande långt øver det normala før min blogg.

Kan man lita på besøksmætningen? Har nog aldrig litat på den, men har litet koll på den ændå. Det ska bli intressant att høra vad ni andra har før tankar runt detta. Den dag besøksfrekvensen gick i højden handlade mitt inlægg om ”Mus”…. vad ær det før intressant med det æmnet. Har man litet snuskig fantasi kunde man tro att en del sexhungrande hade missuppfattat rubriken, men då borde inte alla dessa lænder ha visat intresse. Tror det var 11 olika lænder som fanns uppræknade.

Kommentarer till: "Kan någon førklara?" (16)

  1. Det låter ju lite konstigt men jag vet inte.

    Ett tag hade jag många som googlat på ”nylonstrumpor” som hittade till min blogg. Tänkte också att det var nån med intresse av detta rent 6uellt. Vill inte skriva ordet för då får du väl nya ovälkomna besökare 😉

  2. Jag har inte märkt någon skillnad mot tidigare men ”Gunnardeckare” berättade att han plötsligt fått många besökare från USA härom dagen.

  3. Jag har inte märkt något, men så har jag också valt bort att indexera mot sökmotorer. Det innebär ju att jag inte borde hittas vid sökningar av olika slag, vilket passar mig ypperligt. Jag är väldigt nöjd med mitt lilla blogggäng … 🙂
    Däremot har jag i ibland fått mycket besök på inlägg som spritt sig via ”mun- mot mun-metoden”. Mitt inlägg om min hy och Renu 28 är ett sådant, eftersom den finns länkad på vissa sajter som berör detta, men det är allt …

  4. Kväller..Jag har i stort sett samma besöksmönster sett över tid..Besökare varierar mellan 150-250/dag…Ja den pastarätten smakade riktigt bra..Haé Kram.

  5. Det är nog den lille gnagaren som väckt intresset … Förmodligen går det i höjden idag igen efter ordet på näst sista raden i ditt inlägg.. Vet att en av våra gemensamma gamla bloggvänner för flera år sedan en väldig topp i samband med ett enskilt ord.

    Har samma erfarenhet som Helga när det gäller nylonstrumpor – hade gjort ett inlägg om att gjuta betongtomtar i strumpor.

  6. Trevlig med så många besökare! Jag har inte märkt någon förändring hos mig, jag har bara skrivit om det gamla vanliga 🙂
    Förstår att det är svårt att ha levande blommor när du är borta så mycket, även om någon sköter om dem. Blommor är väldigt viktigt för mig. Har alltid tyckt om växter. Nu mera så byter jag nästan aldrig ut dem, de växer och växer och så blir det nya plantor. Men jag gillar att köpa nya men då får de trängas tillsammans med de gamla.

    Önskar dig entrevlig fredag!

    🙂

    • Levande blommor ger trivsel i hemmet. Min tid kommer också, førhoppningsvis. Hoppas du får en trevlig fredag, min blir mastig men ger gott resultat!

  7. Jag har inte WordPress utan Blogg.se och ibland händer det att besöksfrekvensen sticker i höjden. Vet inte riktigt varför. Men visst är det så att antalet besökare ökar om man bloggar regelbundet. Tyvärr mäktar jag inte med att blogga så ofta jag vill.

  8. Jag bloggar för blogg och senaste tiden har besöksmätaren visat NOLL trots att kommentarerna trillar in och jag vet att bloggen läses! Tusen läsare plötsligt låter statistiskt sett osannolikt så jag skulle nog tro att det är tekniken som spökar.

Kommentera

Etikettmoln

