Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Många steg

bonad

Som jag nämnt så använder jag stegräknare på min vandring i livet. För en tid sedan satte jag som mål att gå minst 7.000 steg/dygn. Under januari nådde jag det målet med råge, 9.785 steg/dygn! Jag är imponerad över mig själv och detta utan några större ansträngningar. Många steg under ett nattpass har förstås hjälpt upp statistiken.

Hur februaris statistik kommer att se ut, det är förstås frågan. Dålig start, både idag och igår har jag vistats mycket i sängen och inte varit utanför lägenhetsdörren så då har jag inte nått några 7.000 steg/dygn!

Kommentarer till: "Många steg" (12)

  1. Bra jobbat … !
    Jag hade faktiskt min stegräknare på mig ett tag i början av månaden, tack vare dig. Sedan kom halkan och promenader var inget roligt längre. Det blev så ojämnt resultat och jag blev besviken på mig själv. Men när det känns bättre igen och man kan få lite steg räknade, då ska jag se till att ha den på mig … 😉

    • Ja, den ska ge dåligt samvete utan inspiration och att du kanske tar en extra runda i lägenheten eller utomhus någon gång under dagen… 😉

  2. Duktigt av dig. Jag räknar inte mina, men skulle gissa rund 3-4.000 de dagar jag inte motionerar. Inser att jag måste bli bättre.

    Om jag kan komma upp i 7.000 eller ännu mera så skulle jag vara riktigt stolt. 🙂

  3. Det är alltid bra att sätta mål. Att dessutom överträffa satta mål är ännu bättre.
    Stegräknare är nog inget för mig, men så blir det heller inte så många steg om dagen för min del. Av naturliga skäl.

  4. Det ordnar sig nog med stegen. Själv använder jag en app som heter Walkmeter när jag går ut med hunden. Mäter hur långt och hur många kalorier och tiden förstås. Karta.

  5. Jag har kanske sagt det förr, men… Att sätta på bra musik och dansa är ett bra sätt att röra sig inomhus. Funkar utmärkt som steg-förbättrare, om vädret är grinigt. Är även bra för humöret.

  6. Hoppas förkylningen gett sig! Själv tror jag minsann jag ska börja använda stegräknare. Bara för att visa svart på vitt så att säga och sen gör den väl mer nytta där än i garderoben. Vandra lugnt! 😉

Kommentera

Etikettmoln

