Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Barnbarn

Alva 5 dygn

Igår var jag och träffade mina barnbarn, både det största och det minsta.

Vincent, storebror, var febrig och sjuk. Brydde sig inte så mycket om farmor eller något annat heller.

Lillasyster Alva sov mest och var inte det minsta intresserad av att kolla in farmor. Farmor kollade in henne desto mer. Fem dygn gammal och så himla fin. Tänk vad vi människobarn är söta, allt finns på plats, fingrar, tår, mun, näsa osv… i så fina proportioner. Tänk att en sådan liten tjej kommer att bli en skrynklig gammal gumma om hon får hänga med tillräckligt många år! I nuläget är det svårt att förstå!

Alva och Farmor

Farmor jag är inte intresserad av att vara social, ser du inte att jag är sååå trött! Gäääsp…

Märker ni att jag är förälskad? Förälskad i mina barnbarn… jaja, hur många far- och morförädrar är inte det?

PS! Vincent ville inte bli fotograferad igår, han som gärna poserar framför kameran i vanliga fall… Det får bli ett äldre foto på honom, som klädseln avslöjar så togs det i julas… 😉

Vincent 2,5 år

Kommentarer till: "Barnbarn" (16)

  1. Barnbarn är det bästa som finns i hela världen. Så härligt att få gosa med en nästan alldeles ny människa. Kram

  2. Åh vad mysigt! Det där ser jag fram emot om 5-10 år om jag har tur…

  3. Viken fin liten krabat. Gummor och skrynklor – tenk ikke på det nu.
    Ha det gött!

  4. Underbart med barnbarn!

  5. AnneMarie Engblom sa:

    Så söta de är…

  6. Visst är det härligt med barnbarn. Grattis till er nya lilla familjemedlem. Gosa bebeis är så mysigt. Mitt äldsta barnbarn fyller 14 i år, tonåring så det förslår för tillfället. Mina minsta barnbarn fyller 3 i april. De där emellan blir 12, 8 och 6 år. Härliga åldrar. Livets efterätt!

    Ha en fortsatt fin kväll!

    Kram

  7. De är så goa och så fantastiska de små. Stora underverk! Du har rätt i att man blir förälskad. Njut och ha en god fortsättning på veckan! Kram Maria

  8. Grattis till barnbarnet 🙂

Kommentera

Etikettmoln

