Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Kärleksdag

Vätterbild

Litet för kallt för att älska utomhus är det i alla fall… 😉

Dagen idag är Valentin-dagen och man ska sprida kärlek över de man älskar!

Kärlek är väldigt fint, men om man nu har någon man älskar inom nära håll, varför bara älska en enda dag på året!? Vore det inte bättre med en ”vilodag från kärleken”, kanske kan kärleken vara jobbig att känna varenda dag under året?

Min idé är nog inte så god ändå… Tänk vad blomsterhandlarna skulle få slita… det skulle köpas kärleksblommor vareviga dag för att inte tala om tillverkarna av alla gelehjärtan. Men å andra sidan… vore inte detta ett sätt att minska arbetslösheten… att få folk i arbete?

Jag bjuder på tipset till politikerna, oavsett vilket parti de representerar. Men med tanke på kärlekens färg så får idén riktas litet extra mot vänsterhållet som kallar sig röda!

Kommentarer till: "Kärleksdag" (8)

  1. Ja den var bra, vilodag 🙂 Det kan man ju behöva det med!

  2. Med tanke på allt trist som händer i världen hade det behövts många kärleksdagen. Men då gäller det klart att alla tar till sig idén.

    • Helt sant det du skriver! Men då skulle inte kärleken visas med choklad eller blommor utan verklig kärlek! Jag hoppas du förstår hur jag tänker, en gåva kan vara en kärlekshandling men kan lika gärna vara endast gest, inget mer.

  3. Jo.. det vore ju något. 😉

    Men om alla fick arbete..va skulle politikerna göra då?
    För att inte tala om alla som arbetar inom omhändertagandet av alla arbetslösa..jo..men en intressant tanke är det. 😉

    Själva firar jag och frugan inte detta, men det går bra ändå.

    Ha en fin söndag nu, det ska jag. 🙂

  4. Nja, jag vet inte jag… Här hemma flödar kärleken och är ett naturligt inslag varje dag. Vi brukar inte göra så stort väsen av Alla hjärtans dag. Igår gav jag en blomma till sambon och jag fick en chokladask av henne.

Kommentera

Etikettmoln

