Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

13,2 cm

berg

Normalsnoppen är 13,2 cm i erigerat tillstånd har en forskare slagit fast!

Är det månne svenska eller europeiska eller är det snittet för alla män i hela världen?

Till vilken nytta har den kunskapen tagits fram!? 😉 Hur stor var svarsfrekvensen… 😉

7/100 blogg100mini

Kommentarer till: "13,2 cm" (25)

  1. Är det detta vi kallar för Värdelöst Vetande? 😉

    • Absolut! Jag blir litet halvilsk när jag tänker på vad forskningspengar används till. Kan det finnas någon ”nyttig” orsak till denna forskning? Småpojkar brukar vara intresserade av sina snoppar men att de får vuxna män till att ställa upp på att mäta och greja. Helt otroligt. Det skulle vara intressant att veta hur många av de 15.000 tillfrågade kom in med svar! La de till någon cm, det lär ju vara status att ha långa?

  2. Det finns ju forskning och så finns det forskning.

  3. Hihi… Ja, jag läste också de där artiklarna. Antar om att storleken räknas trots allt, varför måste man annars jämföra?

    Ha en toppenhelg!
    Kram Christina

    • hmm, knepigt!

      Tack, önskar dig en fin helg också! Min är så där, dunderförkyld, hostar och nyser som en galning…

  4. Läste också om det där. Svarsfrekvensen var 15.000 personer i England. Där finns väl en blandning av alla möjliga ursprung, men vilka som svarade har jag ingen aning om. 🙂
    Nyttan är väl att det hjälper alla intresserade att få ”rätt” förväntningar på hur stor ”normalsnoppen” är. Storlekens betydelse har ju diskuterats ibland… 😉

  5. Problemet har tidigare varit att män överdriver längden. Jag tycker att det att bra att få ner centimetrarna till en realistisk nivå så att t ex ungdomar inte behöver bygga upp någon komplex i onödan.

    • OK, du ser litet nytta bakom forskningen. Jag för min del skulle önska att kroppsfixeringen över lag dämpas ned ordentligt! 😉

  6. Jag har alltid hävdat att storleken inte spelar någon roll, det är personen som den sitter på som har betydelse. Men…..jag kan ju ha fel 🙂

    Tack för din omtanke. Gozzi var nästan 11 år och han har varit lite krasslig men när det väl slog till gick det snabbt. Väldigt jobbigt!

    Kram

    • Instämmer! Är partnern attraktiv i mina ögon brukar resten fixa sig. 😉

      Skönt att det gick fort med vovven så han slapp lida och ni slapp se lidande.

  7. Kanske bra för kondombranschen att veta.
    *Letar* just nu efter skjutmåttet.O.S.Ö kan jag återkomma.
    Läste någonstans att det varit en tävling där kändisar ”vägt” sig.Tung forskning skulle jag vilja kalla det.

    • Där har du kanske en poäng, men de har väl varit framgångsrika även innan forskningen var gjord!?

      • Mäns medellängd har ju ökat och säkert också andra mått förändrats.Det har säkert gjorts mer eller mindre vetenskapliga studier tidigare.Uppdatering i branschen kanske.

  8. Per-Anders sa:

    Ja, vad säger man? Uppenbarligen är detta viktiga frågor för vissa.

  9. Ja… man kan ju fundera… Vem vill veta och hur viktigt kan den infon vara och i vilket sammanhang? 🙂

    Stor kram till dig o ha en fin kväll,
    Jessica

  10. Saga Norén i Bron säger – Små penisar har ingen plats i kvinnors sexfantasier.

    • Saga Norén känner jag inte till. Hon kan förstås inte uttala sig för alla kvinnor, även om hon tycks tro det… 😉

  11. Håller med ovanstående. Värdelöst vetande.
    Hoppas att du får en fin vecka!

  12. Detta är sannolikt en del i en större studie där man kanske förutsättningslöst eller utifrån en teori försöker bevisa något och söker samband. Jag skulle vilja se hela forskningsrapporten för att kunna ta ställning och inte en spektakulär artikel i Aftonbladet.

  13. Tänk så mycket ett mått gör – den bilden du har till din text är just så optimal den kan bli. Det kan bli trångt … mötesplatser behövs.

Kommentera

Etikettmoln

