Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

8 mars

jämställdhet

Hur länge ska männen få tala mer, hur länge ska männens ord anses som mer kloka och välgenomtänkta?

Idag är det internationella kvinnodagen och jag som kvinna väljer sängläge så jag slipper ta för mycket plats i samhället. 😉 Senaste veckan har jag kämpat med en förfärlig förkylning, arbetade natten tills idag men bestämde mig då för att nu är det dags att lyssna på kroppens signaler och vila.

Ni andfra, män som kvinnor, kämpa för jämställdhet på alla plan så ska jag snart dra mig tillbaka igen! Men jag lovar att snart vara med på banan igen.

8/100 blogg100mini

Kommentarer till: "8 mars" (17)

  1. Så orättvist – att du är sjuk alltså.

  2. Influensa och förkylningsvirusar tycks jobba för högtryck just nu. Ska precis ringa till en drabbad dotterci Malmö. Krya på fej!

  3. Krya på dig ordentligt nu. Sömn är jättebra mot förkylning.

    Nu har jag publicerat min goda gärning och listan över er som var med i bloggutmaningen.

    Ta hand om dig!

    You Rock!!!

  4. Krya på dig från den hemska förkylningen

  5. Krya på dig! Nu hoppas vi solen och våren kommer och skrämmer alla förkylningar, feber oh annat av liknande slag på flyckten. Många blir ju så fruktansvärt sjuka av detta i år. Bra att du lyssnar på kroppen. Här en krya-på-dig kram från mig!

    • Jag ska kanske inte klaga, trots allt. Jag tillhör de med väldigt god hälsa. Tror inte jag haft en ”ordentlig” förkylning de senaste fem åren förrän det här eländet drabbade mig. Men jag ska säkert få bukt, även med det här. Var så säker!

  6. Det var ju passande att ligga i sängen på kvinnodagen,det är ju där vi män helst vill ha er feminister.Där gör ni minst skada.
    Det finns många kompetenta kvinnor som nått väldigt högt UTAN inkvotering.Jag kan namnge många om Du vill.Kompetens är avgörande och så fungerar det också.
    Krya på Dig!

    • Det finns jättemånga duktiga kvinnor, en de måste många gånger vara duktigare än männen för att få en chans. Varför är det så att kvinnor fortfarande har lägre lön för samma sorts arbete? För att de gör ett sämre jobb, kanske? Jag skulle gärna vilja veta vad jag hade gjort för skada om jag hållt mig på benen, lagat middag, gått en promenad, kanske handlat litet inför morgondagen och arbetat mitt nattpass?

      Din åsikt förvånar mig inte… 😉

      Tack för krya på dig-hälsningen!

  7. Lika lön skall det självklart vara,men måste det till inkvotering till det? vad gör facket?
    Metalls orförande är väl kvinna.
    Skojade lite med Dig:-) självklart önskar jag Dig snart tillbaka åtminstone för nya uppfriskande inlägg.
    Annika Falkengren,lön 26miljoner.Behöver jag säga att kompetens och utbildning lönar sig.Eller menar Du att hon fått jobbet på andra meriter.

    • Du skriver att lika lön för samma arbete är självklart! Det är det fortfarande inte, det står fortfarande stilla på den punkten.

      Din kommentar står för dig, jag tycker den talar bra sig… 😉 Jag ska utveckla mina tankar i den här frågan litet längre fram…. lägg fram argument för argument varför jag tycker det är viktigt att kämpa för kvinnors rättigheter i samhället! Och varför det varit viktigt. Vad kvinnorörelsen har gjort under de senaste 200 åren. Då får du återkomma….

      • Ja,Du får utveckla lite så blir det lättare att ta ställning,det var min första tanke när jag läste ditt inlägg att det är svårt att ta ställning till utan att veta vad Du menar med jämnställdhet. Jag tänker inte börja föda barn och amma även om det senare är möjligt sägs det.
        Ha en bra dag!
        Ps. Jag tycker allt att både män och kvinnor har lika möjligheter i samhället.

  8. Oj oj nu dök det upp en tank ganska spontant – en självständig kvinna lägger sig i sängen när det är nödvändigt – en man gör det titt som tätt – får han med sig en kvinna så känner han sig … ja det kan göra det samma … de har liksom sitt paradox…
    🙂
    Hoppas du är kry nu Mia!

    • 😉

      Nej, frisk är jag inte, men det värsta är nog över, tror jag är bäst att tillägga. En väldigt ettrig förkylning som tog musten ur mig fullständigt… och jag har inte hittat musten än…

Kommentera

Etikettmoln

