Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

En bra dag

frasukkertoppen

Det här blev den bästa dagen på länge. Min förkylning som bröt ut riktigt ordentligt för en och en halv vecka sedan håller fortfarande i sig eller i mig… 😉 Men idag gick jag i alla fall på tur – en riktigt ordentlig runda, drygt 12.000 steg blev det. Börjar bli riktig god kompis med stegräknaren, den har koll på mig och jag har koll på den!

Strålande solsken och ingen nämnvärd blåst, bättre än så kan det knappast bli. Jag skulle ge mig till ett friluftsområde jag aldrig varit tidigare där det ska finnas en del krigsbunkrar kvar. Jag knegade upp till en bunker som kallas för Sukkertoppen, en geocache skulle finnas där. En 1-litersburk så den skulle vara lätt att hitta, trodde jag. Men inte hittade jag den. Skit samma… jag kände mig inte så besviken för det, en magnifik utsikt hade jag där uppe… 😉 Kanske var geocachen borta, kanske fanns den inte där jag letade, men jag tyckte inte det fanns så många andra ställen att leta på!

Duschade när jag kom hem, dricker kaffe nu, snart blir det ryggläge i soffan… ensam hemma ikväll…. Härligt, härligt…  Levande lyser upp min tillvaro.

14/100 blogg100mini

Kommentarer till: "En bra dag" (14)

  1. Jag gjorde mitt också. Var ute i över 2 timmar, och fick ihop lika många steg som du, ungefär ….
    Här var det lite småkylig blåst, men ändå rätt skönt att gå i när man fick upp värmen. Och så länge solen lyser upp tillvaron kan man väl inte klaga alltför mycket … 🙂

    • Nej, när solen är framme så ska vi inte klaga. Humöret höjs direkt och det enda jag saknade var att det är litet för tidigt att sätta sig ned på en sten eller soffa och bara njuta av tystnaden och naturens dofter och ljud. Så det blir bara bättre och bättre framöver… Du traskade litet fortare än mig.. men du letade kanske inte efter burk eller hur du skulle hitta hem… Vilket jag gjorde… men hem kom jag… 😉 Jag var nog ute i cirka 2,5 timme

      • Hahaha … nej letade burkar eller gick vilse gjorde jag inte, men jag stannade mycket och tog kort …. och när jag var som längst hemifrån fick jag ett annat litet bekymmer som tog tid att lösa … 😛
        Men däremellan gick jag väl på rätt raskt 😉

  2. Det låter härligt!
    Geocashe är ju en fantastisk motionsform. Spännande letande och nyttig motion i ett.
    Ryggläge var det ja-:)
    Bra kväll önskas!!

    • Det har varit en mycket bra kväll… lugnt, behagligt, kollat Skavlans program från igår… gillar hans program… Mello står jag över… har gjort säkert de senaste 15-20 åren.

  3. Tycker gamla bunkrar från kriget är intressant…vi hade gott om dem, ja, har fortfarande antar jag, ute på min gamla ö.
    Läser mycket om sådant….som sagt…intressant.
    Synd du inte hittade burken….bättre lycka nästa gång.

    Ha de bra.

  4. Härlig utsikt , en bra att njuta av solen.

  5. På tur till Sukkertoppen er nok en god tur det!
    Själv blev det en tretimmars, drygt halvvägs följde min Moa 13 år med mig hem …

    • Ja, inte alls illa…litet svårt att finna väg ut i naturområdet för mig. Men visst fixade jag det när jag tog mig tid… 😉

  6. Jag minns när jag jade stegräknare att det var tufft att uppnå 10.000 per dag som jag i likhet med andra hade som mål. Så 12.000 steg är riktigt bra jobbat!

    • Mitt rekord var drygt 20.000 steg. Kände mig väldigt stolt över det… men jag är väldigt stolt även när jag håller 7.000/dygn i medel. 10.000 steg/dygn… ja, kanske under sommarhalvåret… annars är det nog litet väl mycket för mig. Tror jag.

Kommentera

Etikettmoln

