Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Melloyra

DSC_0039

Det verkar som om minst 75 % av bloggfolket har fastnat för Mello? Vad är det som drar? Något måste det vara, något som jag inte förstår!

Står TV:n på när det är dags eller om jag av misstag zippar in mello, ja, då blir det väldigt snabba besök. Tar mig därifrån så snart som möjligt. Men å andra sidan finns det mycket på TV jag inte är så förtjust i. Jag är litet av motvalls kärring ibland… 😉

Tur att var och en väljer vad hen vill se. Ibland har TV2 bra musikprogram när mello går, bra enligt mig då. Annars finns det alltid böcker, korsord, tid för reflektion, tid för promenad eller vad som helst.

Nu är det över för den här gången och jag vet inte ens hur Sveriges bidrag låter.

Är du en mellofantast? Om många svarar så kan jag se om min gissning av 75% håller i verklighetens Sverige…

15/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Melloyra" (39)

  1. Jag är definitivt ingen Mellofantast. Har inte följt programmet på många år. Alla deltävlingar som visats i år har jag ”missat”, så jag hade ingen aning om vilka låtar som skulle tävla i år. Rasmus sov över här i helgen och eftersom ett par av hans favoriter var med ville han titta på det. Självklart satt jag också med då. En sak vet jag nu. Är inte Rasmos hos mig nästa år det är final, så tittar jag på ett annat program….en deckare förhoppningsvis.

  2. Musik blir man alltid glad av. Lite tradition att titta på mello tycker jag.
    Fast låtarna i år…..hmm…..Fast jag tyckte Måns låt var bra. Han var bra.
    Det finns ju inte så mycket uppiggande att titta på när det gäller tv. Bara sport sport å sport haha….
    Nä nu kör vi söndag. En solig och vacker dag. Ska strax ta mig en prommis.

    Söndagskram.

  3. Sveriges bidrag låter bra, men TV-sändningen var bedrövlig. Det här är ett jippo man kan vara utan.

    • ja jag kan inte uttala mig då jag inte sett eller hört. Tror dock inte jag missat något… 😉 Får säkert höra det vinnande bidraget, tror det är svårt att undkomma….

  4. Jag zappade mellan melodifest och Ben Hanlin i ”Lurad” på TV4.Men när det drog ihop sig till rösträkning satt jag i soffan, insvept i den Skånska flaggan och hoppades att Hasse och Linus skulle ta första-resp andraplats.Det gjorde de ju också nästan.En skåning går aldrig på tomgång! Måns hade en märklig tröja,kanske därför han vann snäppet före våra skåningar.

    • Som du nog förstod så har jag inte så mycket åsikter om varken Måns eller något annat då jag inte sett något från Mello. Jag hoppas dock att det var musiken han vann på och inte tröjan… 😉

  5. Har tyvärr inte titta som vanligt , älskar musik ,

    • Musik gillar jag också, men inte riktigt all musik. Jag lyssnar mycket på musik när jag är hemma och kvällar då jag inte tittar på TV. Och det är ganska ofta det.

      • Det är inte ofta jag tittar på tven här heller jag tycker om tystnaden om jag är ensam ,har tven på låg volym , Musik är bra för själen .

      • Absolut är musik man gillar bra för själen. Men musik man ogillar kan vara ett gissel, tycker jag. Håller du med?

      • Hipp hopp klara jag inte av att lyssna på , Har varit ute med brorsan och fotat och min stora son var med också .

  6. paulamerio sa:

    Hej, i år struntade jag i alla delfinaler i Mello, det blev bara för mycket dålig schlager…igår kväll såg jag dock, o blev inte helt imponerad av någon av låtarna. Men Måns Mums kommer att göra ett grymt jobb och han har ett annorlunda upplägg som mycket väl kan funka internationellt. Jag bryr mig inte om alla dessa Så ska det låta och andra musikprogram, det enda jag gärna ser är Idol. Kanske av gammal vana, tycker de är så himla duktiga våra ungdomar. Jag sjöng själv i ungdomen och jag hade aldrig vågat ställa mig framför en Idoljury!
    Ha en skön söndag

  7. Tidigare gillade jag att kolla på melodifestivalen, men har tröttnat totalt eftersom den har blivit så utdragen… Här var tv.n stängd igång. INget mello för oss, men jag kollade upp vinnarbidraget imorse och det var en helt ok låt. Kanske rentav bra.

    Önskar dig en fin fortsatt söndag!
    Kram

    • I år har jag inte ens kollat vinnarbidraget, gör det ibland annars. Inbillar mig att jag kommer att få höra det till leda i alla fall…. 😉

  8. Nej, jösses nej melodifestivalen orkar jag inte med… Nu börjar väl ”Smartare än en 5:e klassare” på lördagskvällarna. Då slipper jag titta på gamla ”Mord i Midsommer”..;)

  9. Jo, jag kollade i år… min stora favorit var ju med 🙂
    Jag bara älskar Sanna Nielsen men jag valde den teckenspråkstolkade sändningen…
    Där på SVT 24, där fanns de verkliga vinnarna!

    • Då hoppas jag du såg Skavlan i fredags eller om det var för en vecka sedan. Eftersom jag oftast tittar i efterhand, svtplay, när jag lever så här så vet jag faktiskt inte vilken vecka det sändes… Där var hon med i alla fall.

      Teckentolkning… ”tecknar” du själv?

      • Jo jag tittade i fredags till intervjun var slut med henne, då lade jag mig…
        Ja, visst tecknade jag, men har glömt allt i stort sett. Över tjugo år sedan jag hade nytta av det. Men att titta på konstsycket när de tecknar till musik, är något utöver det vanliga. Kolla mitt blogginlägg idag eller på SVTPlay 🙂

      • Jag har kollat nu… Sett två olika teckentolkare… 😉 Rytm, ja ett styvt arbete!

  10. Avskyr förkortningar. Vägrar säga mello… Knäppt av mig… men jag är anti förkortningar. Jag har tid att säga vad det heter…. En parentes…. Jo, jag gillar melodifestivalen. Tittar när jag kan. Lyssnar ännu mer, Spotify har ju musiken. Det finns en del guldkorn bland låtar som jag inte alls gillar. Det är ju så det ska vara… något för alla. Nu missade jag ju tv-programmet igår… iallafall nittio procent av det. Men jag hade ju lyssnat på låtaran… och min favorit vann. Hoppas verkligen på honom i Wien i maj. Gillar budskapet och den annorlunda animerade ”showen”. Om vi bara lämnar vår osäkerhet, så kan vi växa och låta den lilla oansenliga larven blomma ut till en fjäril…. så är min tolkning av låten.

    • Jag brukar inte heller slänga mig med litet vanvördiga förkortningar, men tog mig friheten nu. Det är lättare att göra det när man ogillar något… 😉

      Men hela programmet finns på svtplay, misstänker jag. Sällan man missar något helt och hållet nuförtiden, tycker jag.

  11. Nej, ser inte mello. Har hent en gång med mitt äldsta barnbarn och då för att ha den tiden med henne där hon fanns då, satt samman i soffan och hade det fint. Musik är underbart – om jag gillar det som spelas!

    • Jo i så celebert sällskap skulle jag nog också kunna stå ut och till o med njuta litet av stunden om inte ljudet är alltför högt… 😉 Ungdomar vill ju gärna det ska låta ordentligt om de gillar något!

  12. Här kommer ett mellogillare! När mina tjejer bodde hemma så hade vi melloparty. Där vi bjöd hem vänner, hade tävlingar, god mat och mycket annat. Så ofta vi kan så träffas vi för att kolla på programmet nu också, vi är ju två helgjobbare så det är oftast som det inte passar. Dottern jobbar till nio och jag börjar nio. Jons låt var mycket bra och om du har tid så kolla in hans musikvideo som gjorts till låten. Den är så grymt bra!!!! Måns var en värdig vinnare.

    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    🙂

  13. Per-Anders sa:

    Jag vet inte om jag vill kalla mig fantast men jag brukar se Melodifestivalen. Visst, de flesta bidragen är dåliga men Mellon har blivit ett event, något av en fest, på lördagskvällarna. Och känslan av att vi är många som ser den samtidigt, och utbyter synpunkter på sociala medier, gör att det blir extra roligt. För en gångs skull tycker jag också att rätt låt vann. Zelmerlöws låt är faktiskt riktigt bra.

  14. Jag är rätt så glad för Melodifestivalen men ingen galning. Jag hann se halva programmet igår.

  15. Jag såg den faktiskt på halvt öga, pga att vi var bortbjudna. Iö så är jag något less på mello, eftersom det pratas och skrivs så otroligt mycket om den, och jag är helt ointresserad. Tyckte inte heller så mycket om vinnarlåten i år.

    • Ja det går inte undvika i svenska tidningar ens om man är i Sverige. Så jag har varit litet uppdaterad, trots att jag inte sökt mig till detta spektakel!

  16. Nej , ingen mellofantast här , har ju inte kunnat undgå att höra måns med sitt bidrag då det har spelats en del men tittar inte

  17. Kollar mest för att det är en gammal tradition ungefär som Kalle Anka på jul. Jag lyssnar knappast på den sortens musik utom då.

    • Vissa saker blir traditioner… Kalle Anka… ja, jag tittar också på honom julaftonseftermiddagen. Brukar fundera på varför för så himla kul är han inte längre… 😉

Kommentera

Etikettmoln

