Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Norrsken

h

Igår kväll när jag gick till arbetet fick jag uppleva norrsken för första gången i mitt liv. Jag har varit betydligt nordligare men inte fått äran att se norrsken, Nu bara fanns det där på himlavalvet utan att jag hade förväntat eller hoppats på det. Jag är alltid i god tid till arbetet så jag ägnade några minuter med att stå och beskåda himlafenomenet.

Förstår att det inte är så märkligt i dessa dagar. Läste i någon tidning att norrsken kan ses så gott som i hela Sverige nu. Men en fin upplevelse var det utan tvekan även om det inte var så häftigt som många vackra bilder gestaltar et. Vi har inte så speciellt kallt, tror att ju kallare ju mer färgrikt kan det bli. Kanske har jag rätt, kanske har jag fel, vet inte riktigt var jag har fått den ”idén” ifrån. Kamera fanns förstås inte med tyvärr. Jag hade gärna förevigat fenomenet.

18/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Norrsken" (7)

  1. Inte heller jag har sett detta fenomen men hoppas få se det någon gång. Om det är en märklig upplevelse eller inte det får nog betracktaren avgöra. Skönt läsa att du kryat på dig nu. Kram!

    • Jag vet inte var i landet du bor, kanske är det möjligt kommande natt. Man kan förstås aldrig veta säkert på förhand!

  2. AnneMarie Engblom sa:

    Enligt de informationer jag inhämtat via TV o sociala medier kan man se norrsken över nästan hela Sverige de närmaste nätterna. Mellan klockan 02-04 är visst bästa tiden!

  3. Norrsken! Vilken upplevelse… jag har aldrig sett norrsken men det är en upplevelse som står på att göra listan. En sådan syn som jag vill ha sett någon gång i livet!

    Har förresten svarat på din fråga om biblioterapi, i ett nytt blogginlägg.

    Kram och ha en fin dag!

    • Ja det var en fin upplevelse även om det inte var det mest färgsprakande man ser på reklambilder… Jag kan dock bättre föreställa mig det som färgrikt nu hur det dansar runt på himlavalvet.

  4. Jag missade det den här gången också

Kommentera

Etikettmoln

