Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Greklandsresan

kristiansund5

Jag ligger på soffan i da´håhåjaja och slöar efter fyra nätters arbete. Dagen jag vakar av blir inte så mycket gjort för mig.

Jag hade tänkt leta upp senaste Babben-programmet på svtplay men fick syn på en bild av ett helt annat program som fångade mitt intresse. En dokumentär om äldre människor i Väservik som reste till Grekland på en semesterresa. Det var människor som har behov av kommunala insatser för att klara sitt dagliga liv. Ett helt underbart program, kanske vi som arbetar inom äldreomsorgen uppskattar det litet extra, men nog tror jag att väldigt många människor tycker programmet var fantastiskt fint.

Ömsom blev jag varm om hjärtat, ömsom skrattade jag så tårarna rann över pensionärernas lycka och glädjerop! Så blev jag också imponerad över personalens engagemang. Härligt att se!

Har ni inte sett programmet redan rekommenderar jag det gärna. Programmet heter Greklandsresan. Ett mycket sevärt program, det omöjliga blev möjligt för flera av pensionärerna.

20/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Greklandsresan" (12)

  1. Per-Anders sa:

    När jag blir pensionär hoppas jag få vara pigg så att jag kan resa mycket.

    • Det var det som tjusningen med det här programmet. De här personerna var definitiv inte pigga, men de kunde resa ändå… med hjälp av vårdfolk.

  2. Så där ja nu har jag sparat den sidan till imorgon natt då jag jobbar. Men fyra nätter, hur sjutton orkar du med det?
    Själv tycker jag att det är en pina med tre på rad…

    HA en fin dag!

    • Jag har en förmåga att kunna sova när jag vill och behöver, så gott som. Då är det inga problem att jobba många nätter i rad.

  3. Jag kom också av en händelse in på det programmet. Vilket må-bra-program! Tänk att det finns sådana eldsjälar. Det önskar man att alla äldreboende hade tillgång till. Personalen var helt fantastisk. Det blev nästan mer som en släktresa. Trevlig helg.

  4. Jag är pensionär och jag reser skapligt mycket

  5. Pigg pensionär är nyss hemkommen från Paris. Pigg. Pigg. Pensionär är ett märkligt begrepp.

    • Välkommen hem, säger jag då! Men jag vill betona att de pensionärer som programmet handlade om är sådana som bodde på särskilt boende. Alltså med stort värdbehov!

  6. Det är stor glädje i det där … för vårdgivare och tagare!

Kommentera

Etikettmoln

