Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Lördagen

utsiktsplats

Ledig helg, lördagen bjöd på strålande solsken. Promenaden styrde jag mot den fjärde ön som Kristiansund ligger på, ön ”Innlandet”. Den enda av öarna jag inte tidigare besökt. Där fanns mest villor och matvarubutiker, jag passade på att logga årets första geocache för mig! Intresset för hobbyn har svalnat ordentligt… Intresset återkommer kanske nu när det börjar bli ljuvligt att vandra i skog och mark eller för all del, även i sta´n.

Jag tog mig dessutom upp på en utsiktsplats, där uppe fanns ett minnesmärke från Napoleonkriget. Jag återkommer nog till det i något senare inlägg. Jag njöt av utsikten, för visst var det en vacker utsikt däruppeifrån. Dessutom hade jag blivit ordentligt varm och trött i benen för att komma hit upp. Men är glad att jag klarar av sådana strapatser. Väl uppe så fanns det både soffor att sitta på, en fallosliknande sten, bautasten, kanoner…

Den soffan som finns på bilden satt inte jag på. Behövs betydligt yngre ben för att ta sig dit… Litet knepig placering av en soffa, men är säkert en tjusning att sitta där och njuta av utsikten.

Idag är jag också ledig, hade tänkt att ta en långpromenad även idag. Men idag har vi blåsigt, molnigt. Jag var ute på en kortare promenad tidig em. Nu är jag glad att den blev av för nu har vi regn här… Nåja, jag är ledig på onsdag igen och då är det utlovat strålande sol igen!

22/100 blogg100mini

 

Kommentarer till: "Lördagen" (18)

  1. Du är hurtig som tagit en promenad idag också. Här är det blåsigt och iskallt så den där soffan någon placerat där på toppen får nog vara. Föredrar en i lä en sådan här dag. Önskar dig bra start på ny vecka!

    • Om det inte känns alltför motigt försöker jag nå 7.000 steg/dygn. Idag kändes vädret mest motigt… men var inte kyligare än jag kunde njuta av promenaden. Så behövde jag fylla på kylskåpet även om det börjar närma sig hemresedags med stormsteg.

  2. Vilken häääärlig bild och utsikt du visar. Tänk att få sitta där och dagdrömma.

    Kramkram.

  3. Blir imponerad av din envishet och uthållighet. 🙂

    Kul att promenera och upptäcka nytt.
    Trevlig kväll !

  4. Grattis till den första och du får säkert ny energi till det när det blir härligt väder får vi hoppas

    • Det kan vara så. 2014 blev dock första året jag tog färre burkar än året innan… Men jag ska ta några i Karlstad i sommar har jag tänkt!

  5. Måste ha varit en makalös utsikt där uppe ifrån. Du ligger verkligen inte på latsidan på dina lediga dagar. Ha en bra vecka.

    • Kommunen hade verkligen ansträngt sig för att det inte skulle vara igenväxt så det skymde utsikten. Det var flott, verkligen flott. Hade det varit sommar hade jag säkert blivit sittande där länge. Litet för kallt än för att sitta länge på parkbänkar…

  6. Jag älskar utkiksplatser! Ohhhhh så vackert!! Är jag ute och reser så måste jag bara stanna så fort jag ser en skylt som visar att det finns utkiksplats.

    Ha en bra start på veckan!

    🙂

  7. Tack lite för påminnelsen om geocache, tänkte på det sent i höst men nu körs det väl igång igen bara det tinas upp mera ute 🙂

    • Är du en geocachare? Trevligt i så fall. Jag har varit ganska aktiv, ingen fantast… mer en trevlig hobby. Ena sonen följer gärna med också och det är förstås kul. Jo våren brukar det bli mer aktivitet och det tycker jag märks redan.

  8. Ja det är ju mysigare att vara ute i finväder.

    Jag har just kommit hem från min senaste Norgeturné…

    • Absolut är det mysigare att vara ute i finväder. Idag har vi strålande solsken i västra Norge igen, så det blir en promenad idag igen…

Kommentera

Etikettmoln

