Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

hurtigrutten

Igår hade jag endast hunnit börja på gårdagens blogginlägg när wifi här i huset lade av. Nåja, inte första gången det inträffar händer här, men det brukar komma tillbaka efter några timmar. Den här gången blev det många långa timmar och först i dag på morgonen började telefonen meddela att den var online igen.

OK, skit samma… även i år missar jag med en dag (minst) för att känna mig som en proffsig #blogg100-skrivare, men jag försöker hänga med  i alla fall. Bättre lycka nästa år om det blir något #blogg100 då, vilket jag hoppas!

Vet inte varför wifi är så instabilt här. På andra platser brukar det fungera bättre  – där det finns! Det finns ju även platser jag besöker som inte har något wifi.

24/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Ofrivilligt slut på #blogg100" (4)

  1. På torpet är tillgången till uppkoppling minimal Det kan fungera ute på uteplatsen precis på en speciell plats. På ett sätt är det ruskigt irriterande men på ett annat sätt lite skönt. Det går inte att hålla på att surfa inomhus och vem vill alltid sitta ute speciellt inte när det är högst osäkert om det fungerar. Ger lite mer tid till samvaro. Å så tittar jag på tv ibland å torpet något jag nästan aldrig gör här hemma.

    • mmm hemma där jag jag radio, tidning och TV blir jag inte lika avskuren. Men här blir jag avskuren från allt. Allt finns i datorn till sociala kontakter med barn och vänner, till tidningar, radio osv… Jag känner mig helt avskuren när inte internet fungerar när jag är ute på jobb.

  2. Per-Anders sa:

    Fast man behöver inte ge upp bara för att det falerar en dag. Hittills har jag lyckats klämma fram inlägg varje dag. Ifjol gav jag upp men i år tänker jag kämpa ända in i kaklet.

Kommentera

Etikettmoln

