Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Härligt kafferep

70 år

Idag första april var jag på det största kafferep jag någonsin varit på! Jag går aldrig på kafferep för all del… men gjorde ett undantag! 😉

En trevlig väninna jag har, har  den goda vanan att fylla år den 1 april och i år bjöd hon in till kaffekalas i Västerås. In i det sista var det ovisst om jag skulle delta eller ej med tanke på att jag nyss kommit hem från Norge och då brukar jag inte vara social. Å andra sidan arbetade jag inte så mycket som jag brukar den här gången… med andra ord orkade jag vara social.

Så bar det av till  Västerås och jag var med och firade 70-åringen! Vilket härligt kaffekalas! Kakor fanns det i överflöd för födelsedagsbarnet hade önskat sig det och inget annat av oss som kom… Sedan blev det en och annan present också för all del.

Nu sitter jag hemma hos en annan väninna och har nyss ätit litet mat, fått litet alkohol i kroppen och diskuterar intressanta ämnen… Om vad då? Ja, det kvinnor pratar om… politik, samhällsfrågor och män förstås… 😉

Passar på att önska er alla läsare en GLAD PÅSK, var rädda om er själv och varandra. Önskar 70-åringen och hennes make som syns på bilden ovan en riktig god fortsättning på firandet och påsken också!

32/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Härligt kafferep" (10)

  1. mormorkerstin sa:

    Inte sjutton orkar vi fira mer! Jag har mest diskat och så fryst in kakor förstås. Har inte ens hunnit titta på bilderna som togs med mina kameror, men tycker din bild är jättefin. Inte ofta maken och jag är på samma bild.
    Tack för att ni kom!

    • Så kul att få vara med om din 70-årsdag och jag vet att ni orkar fira mer… ni ska ju fira med de som inte hade möjlighet att delta i dag! Så vila du, ta ett djupt andetag och fira igen och igen och igen!

  2. Ja,så tunga ämnen som politik,samhällsfrågor och män kräver nog lite stärkande drycker.
    Glad Påsk!

  3. Det låter härligt! Jag är ett kakmonster så för min del får det inte bli för ofta.
    Glad Påsk!

  4. Jag önskar dig en Glad påsk.

  5. Per-Anders sa:

    Glad Påsk!

Kommentera

Etikettmoln

