Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Påskafton

fylld aubergine

En väldigt stilla påskafton blev det för mig. Riktigt behaglig, tycker jag. Inte ens ett enda påskägg har slunkit ned i min mage… 😉

Jag kände mig sugen på att laborera med vegetarisk mat, det finns så mycket god sådan, problemet är att jag inte är så hemma i den konsten. Däremot testar jag mig fram emellanåt. Fylld aubergine blev det, fyllningen bestod av champinjoner, lök, vitlök och en del smaksättningsgrejer plus riven ost på toppen. Råsalladen jag serverade till kändes inte rätt. Det hade varit bättre med kokt potatis till, tror jag. Auberginen var god, hade kunnat krydda litet till. Ibland är jag för snål med kryddburkarna…

Sedan har jag läst ut en bok jag lånade på bibblan tidigare i veckan, en bok av Håkan Bravinger och den heter ”Innan vi faller”. Ett familjedrama, minst sagt en knepig historia tycker jag. Ingen bok jag direkt rekommenderar, avråder inte från den heller.. 😉 Tidsfördriv har det varit.

Ska snart krypa under täcket och hoppas på att vi får lika vackert väder i morFyllgon! Strålande sol under eftermiddagen! Har din påskafton gått i stillhetens tecken?

35/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Påskafton" (15)

  1. Duktiga du!
    Jag kunde låta bli godis idag, men däremot lite annat snacks slank ner under kvällen … Fy på mig 😦

  2. Per-Anders sa:

    Nja, blandade skurar. Här i Rom har det regnat idag. Stillhet är kanske inte rätt ord att beskriva Rom under påsken men definitivt travligt.

    • Synd att ni inte har vackert väder när ni är där och turistar. I Jönköping skiner solen inbjudande även idag… Det får bli utgång litet senare, när det är som varmast. Trots vädret, ha det riktigt gott i Rom.

  3. Det kan man nog säga att den gjort, först jobb fram till 3 sedan hem och käka lite lite påskmat , blev ägg med räkor lite prinskorv och sill och potatis sedan var det dags för gubben att dra till gruvön kl 18 så då gjorde jag mig iordning för en skogsrunda och det blev det tillslut i mörker och 1 loggad cache 1.5 h och 4,4 km i terräng
    önskar dig en fortsatt lugn och bra påsk

    • Det låter härligt med skogsrundan… jag satsar nog på det, så känns det just nu i alla fall… 😉 Tur att du hittade hem i mörkret!

  4. Det är ingen dum variant av vegetarisk mat. Jag brukar göra nåt liknande med paprika. Fyllningen kan man variera men ofta har jag nån ost som tex getost

    • Jag försöker hitta ”bra” vegetariska rätter att variera med. Det här blev gott, kommer nog att utveckla den fyllda auberginen. Getost…. hmm… kan det vara gott? 😉

  5. Jag tänker att en sallad på ingredienser som växer där auberginer växer passar bäst 🙂

Kommentera

Etikettmoln

