Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Gunther Grass

Gunther Grass är död, dog den 13 april i år.  En tysk författare som fick Nobelpriset i litteratur 1999.

För många år sedan läste jag hans bok Blecktrumman, minns att jag tyckte väldigt mycket om den romanen. Mycket humor med allvarlig underton. Har du läst något av Grass?

46/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Gunther Grass" (9)

  1. Blecktrumman har jag påbörjat ett antal gånger men den boken ligger här fortfarande delvis oläst. Någon annan bok av honom har jag inte heller läst. Bra att Du påminde mig,nu får jag ta tag i Blecktrumman.

  2. Jag har inte läst något av Grass… tänk så mycket litteratur det finns att läsa.
    Ha en fin dag!

  3. Känner igen hans namn och titeln på boken men inte läst något av honom.
    Men det kan kanske bli en semesterbok.
    Kram på dig och ha en fin dag.

  4. Nej inte något alls av honom. Men jag ska, kommer säkert i bokcirkeln nu.
    Kram på dig.

  5. Grass och Böll lästes mycket ett tag, men känns som väldigt länge sedan. Inte mycket tysk litteratur verkar nå oss längre. Tips på en lättläst och bra tysk roman: Currywursten av Uwe Timm.

  6. Ne,j det har jag inte.

Kommentera

Etikettmoln

