Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Geocaching och 30 år

bro

Idag blir det ett inlägg om dagens innehåll för mig.

Solen sken, inte så många grader, men ville ut i skogen. Klädde mig litet varmt och vindjacka och drog väg efter middagen. När jag kom till den första cachen jag hade tänkt logga, cirka två mil hemifrån, så började det hagla! Skit med, tänkte jag… men behövde inte vara orolig. När jag kom dit jag hade tänkt parkera bilen inför skogspromenaden så sken solen igen!

Andra cachen… ja där hade varit en häftig skogsavverkning, men cachen fanns faktiskt kvar. Något jag knappast räknade med när jag såg området. Sedan vandrade jag in på en skogsväg och hade en jättefin eftermiddag. Promenaden blev längre än jag trodde, blev svett, trött och det kändes i benen. Vilade mig en stund på en sten, solen sken så underbart varmt där det var lä, vandrade sedan vidare. En mycket skön eftermiddag, jag älskar att vandra i skogen…

Ikväll har jag gratulerat yngste sonen som har nöjet att fylla 30 år idag! Det är bara att inse att barnen är vuxna! 😉 Den stora gratulationen blir dock en annan dag! Litet skillnad på storlek på sonen, 52 cm när han föddes, nu är han drygt 190 cm…. 😉

47/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Geocaching och 30 år" (11)

  1. Per-Anders sa:

    Låter som en härlig dag. Här låter värmen vänta på sig. Solen skiner med det blir inte mer än 8 plusgrader på dagarna.

  2. härlig dag förstår jag och det är så skönt ute i skogen denna tiden innan det blir för mycket flygfän

  3. Låter som en fin dag. Gissar att du sov ganska gott sen. Frisk luft gör susen men nog är det Aprilväder alltid. Åtminstone här. Trevlig helg!

    • Ja absolut det är aprilväder. Var på väg ut idag också men snöblandat regn och iskalla vindar hindrade mig. Däremellan sken solen och det såg riktigt lockande ut om man var på insidan av fönstret! 😉

  4. Låter härligt! Hoppas att d et blir av att jag åker på 30-årseventet söder om Värnamo, på årsdagen den 3 maj. Inga ordnar detta. Barnens vuxenhet… ja, det är svårt att fatta… men så ärd et. Det är väl det som är livet…att tiden går. Ha en bra helg!

    • Aha, försöker du luras aprillo!?? Jag hade absolut för mig att första cachen las ut år 2000 eller 2001. Så jag litade inte riktigt på dig utan gick in på Ingas event och kollade och visst är det 15 års-event 😉 Inte så illa det…. Platsen ser väldigt mysig ut på bilden. Jag är förmodligen inte hemma då så jag kan inte göra dig sällskap. Lycka till i burkletandet om du åker på eventet.

  5. Aha … här fick jag ju åldern på sonen … 30 är stort. Det är då många får sin första ålderskris. Det är innan man har fattat hur fantastiskt ungt det fortfarande är …
    Min äldsta är 27, så hon närmar sig den där 30-gränsen också … 😉

    Gillar bilden 😀

    • 30-åringen är den yngste. Jag har två söner. Precis de tycker de börjar bli gamla! Vi som är 50+ och 60+ och ännu äldre… vi har livsglädje och mycket kul för oss… De har mycket kvar i livet, de där ungarna… 😉

      • Aha … okej! Jag är med nu … 😉
        Tänk så märkligt det är med våra olika åldrar. 30 var inte så svårt för mig, vad jag minns. Jag hade fått vår minsting ett par månader innan jag fyllde, så mitt uppe i småbarnsåren tänkte jag nog inte så mycket på det. Det kändes värre när jag skulle fylla 40.
        Min man minns jag hade ganska jobbigt inför 30-års dagen. Vi träffades när han var 27, och jag 21. Han började tänka på den kommande 30-årsdagen redan när han blev 28. Det märktes tydligt. Kanske tyckte han att han drog ifrån mig på något sätt? Han verkade inte bry sig lika mycket när han fyllde 40, men då var ju han uppe i livet som småbarnsförälder … så jag tror att mycket beror på hur det hänger ihop med det liv man lever, och de olika faserna.

        Kram

  6. Låter härligt! Jag kanske ska pröva nån gång att ”casha”

Kommentera

Etikettmoln

