Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Aprilväder

flyg

Snacka om aprilväder!

Igår en solig och vacker vårdag. Idag kall blåst, snöblandat regn, blandat med solsken.

Sånt är livet oavsett vad jag vill ha 😉

Sonen och jag bestämde oss för att dra till Skara för att logga några cacher. Alltid trevligt att gå en runda tillsammans. Solsken som snart förvandlades till ett riktigt äckligt tätt regnväder blandat med snöflingor. Vi var helt överens om att inte åka så många mil, vi stannade vid en restaurang och åt middag. Sedan åkte vi hem till mig och fikade… 😉

Vi gjorde det bästa av dagen och cacherna i Skara får vänta på oss!

48/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Aprilväder" (13)

  1. Vad trevligt ändå att du har det där som ett gemensamt intresse med din son. Hur gammal är han?

    Som sagt, det är april och då får man räkan med vad som helst när det gäller vädret … 😉

    Önskar dig en fin helg, oavsett väder …
    Kramis

    • Ja, sonen är 33 år och är ledig fredagar så då passar vi på ibland. Jo, kul att umgås på det sättet.

      Idag skiner solen, så jag gör kanske ett nytt försök. Men det gjorde den igår också för all del, på morgonen!

  2. Inte nåt vidare om det börjar regna..sådant ska man hålla på med när solen skiner.
    Tror jag då som inte kan nåt 😉

    Men det låter som en kul grej att ta till om man nu ändå ska ta sig ut och njuta av det fina vädret.

    Ha en fin afton nu.

  3. anna-lena sa:

    April är april. Skönt att inte så mycket har ändrats med det vädret … eller det har det en del.. förr snöade det alltid lite då och då i april. Snöade gjorde det nog senast i februari. Nu gillar jag ju att vi har milda vintrar… men moder jord kanske är av en annan åsikt. Och den åsikten är ju viktigare…. Idag har det varit riktigt bra trädgårdsjobbarväder i alla fall.Riktigt vårväder… Det hör ju också till april. Geocacherna finns kvar, i alla fall är det oftast så. Och visst är det mycket roligare att leta sådana när det är bra väder.

    • Snö eller inte snö i april, det varierar nog… men visst kommer våren tidigare och tidigare…

      Jag hoppas på lika bra trädgårdsväder nästa helg, då ska vi ha vår vårstädning här i föreningen!

  4. Det var väl i går kan jag tänka.Gick på långpromenad med hunden och hamnade i en iskall och stickande hagelskur. Sol igen och sedan regn. Kallt. Inget vidare. Men i morgon…

  5. Detta underbara aprilväder! Det där letandet du gör – och i sälskap med sonen låter ju *cash*

    • Jo, det tar mig (oss) till okända skogspromenader eller annat smått och gott. Tidsfördriv! Finner ofta många roliga saker!

Kommentera

Etikettmoln

