Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

ett inlägg

Så sitter jag i obygden i Norge o tänkte skriva om min dag. Så blir det inte då signalerna är så svaga att min dator inte kopplas upp. Står bara o slirar.

Därför blir detta inlägg ett nonsensinlägg för att inte bryta serie, sänder från mobilen.

I morgon far jag vidare till ny obygd. Hoppas på bättre internet där. Det var lovat trådlös uppkoppling på båda ställena. Som väl är blir det endast en natt för vila hör. I nästa boende ska jag stanna betydligt längre. Håll tummarna för mig att jag har god uppkoppling mot omvärlden igen.

60/100

Kommentarer till: "ett inlägg" (7)

  1. Håller tummarna och ser fram emot att få lära känna en ny del av Norge genom dina bloggbeskrivningar.

  2. Trist när det inte funkar med uppkopplingen.
    Vi får hoppas att det fixar sig

    Trevlig valborg!

  3. Norge är fint även om det inte finns täckning överallt. Du får samla på dig av intryck och blogga när du kommer åt.

    • Visst är det vackert oavsett uppkoppling eller ej. Men det är ju inte ”bara” bloggen det handlar om, det är sociala kontakter med Sverige, radio och TV – allt har jag ju via uppkopplingen. Så det är ett krav. Det lovas alltid, oftast håller de vad de lovar… Nu kom jag in på nätet efter 2-3 timmars försök… Bemanningsbolaget hade lovat fixat ”eget” trådlöst till oss, vi är sju stycken som arbetar för dem här och delar mycket, men inte sovrum. Trots att de första kom i torsdags så har de inte lyckats få hit det än. Dåligt. Får hoppas att det jag är ute på nu funkar tills det andra kommer… Sedan tror jag det blir mer tillförlitligt.

  4. Man tar så för givet att det ska gå att blogga var man än befinner sig. Vi kanske är lite bortskämda med det. Blir väldigt irriterande när det inte funkar. Jag håller tummarna och önskar dig en fin helg.

    • Sant, men som jag svarat Gunnar så är det ett löfte jag fått. Jag reser inte dit där det inte finns uppkoppling! Trevlig helg till dig också! 😉

Kommentera

Etikettmoln

