Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

vanse1

Psykiskt välbefinnande tror jag ger positiva blogginlägg.

Stress, illabefinnande och annat som stör vårt psyke ger i vart fall mig negativ energi som i sin tur ger ointressanta och kanske t.o.m negativa inlägg. Just nu är det fullkomligt kaos med det uppdrag jag har, tiden används till väntan och frustration. Inte ens jobbar gör vi, sju personer vankar runt…

Dessutom har vi fått regn här idag! Inte så kul det heller… Snart behövs något för att få upp humöret på bloggaren.

66/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Psykiskt välbefinnande" (12)

  1. Låter som rena katastrofen hos dig. Hur kan det vara att inget funkar? Kram

  2. Men det där låt inget bra, får hoppas ni snart får jobba , hoppas ni får bättre väder då i alla fall snart så du kan ta en liten cachingtur
    här har det ÖST ner idag så inget promenerande ens

    • Bättre väder skulle genast höja livskvaliteten här… Idag är det uppehållsväder, än så länge i alla fall.

  3. Men ortens namn är ju ”möjligheternas ställe” och i den bästa av världar borde det finnas ett sätt att hitta möjligheterna för att komma ur kaoset. Hjälp så djupt det blev! Hur som helst känner jag med dig. Låter inte roligt. Tror du behöver en bamsekram och lite till. Kram kram!

    • Bra att du påminner mig om att det är möjligheternas ställe… Idag finns det nog möjlighet att komma iväg på utflykt i alla fall… Tack för bamsekramen, den satt fint… 😉

  4. Per-Anders sa:

    John Lennon och hans Yoko körde på sin tid med primalterapi, dvs gallskrek under långa stunder. Kanske det kan vara nåt..? Fast det bästa är nog att föröka hitta nåt som gör att tankarna fokuseras på något annat. En promenad, eller bra musik.

    • Tack för fina råd! Primalskriet tror jag att jag avstår från, även om det ska vara hälsobringande… Promenader är inte fel och än bättre är att jag har bilen med mig så jag kan dra iväg på en utflykt.

  5. Oj då inte så bra, men jag tänker … är det inte ur kaos och uppgivenhet som vi tar oss vidare …. och det där med negativt inlägg är faktisk sunt någon gång också – du hanterar det på ett bra sätt Mia!

  6. Hillevi sa:

    Hur det än är så är det i alla fall spännande att läsa om! 😀
    Norge är lite av favoritutflyktsmål för mig men jag ha förstås aldrig drabbats av strul, så där. Första gången, ja då fanns inte mobiler och uppkoppling och sånt, så mitt för alltid bestående minne är ett gäng tumlare som hoppade i havet i en helt rosa solnedgång – magiskt!

Kommentera

Etikettmoln

