Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Lugnt läge idag

farsund1

Idag är det lugnt läge i lägenheten, två har rest på utflykt till Bergen, en lång tur så de räknas inte in här idag. Två andra reste hem idag på morgonen, den ene kommer tillbaka nästa vecka, den andra vet vi inte om hon återvänder eller ej.

Frukost, småprat i lugn och ro, sedan drog jag iväg till Farsunds tätort, promenerade utmed vatten, besökte gästhamnen där jag loggade en cache. Sedan flyttade jag bilen, var rädd för parkeringsböter där jag stod och vandrade upp på Varbak, en av alla bergstoppar som sticker upp i det här landet. Upptäckte att jag var för varmt klädd för backen upp, men nere vid vattnet behövdes alla mina kläder…

Högt däruppe fanns en cache som loggades men framförallt utsikten fascinerade mig. Jag kunde gå runt på kullen så jag såg åt litet olika håll. Det var mödan värt, utan tvekan. När jag höll på med att fascineras började det småregna, nåja, jag hade fått en liten utflykt i alla fall.

En behagligt lugn dag… kanske det artar sig till det bättre så jag slipper fundera på hur tusan jag ska stå ut de här veckorna… 😉

67/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Lugnt läge idag" (6)

  1. Så skönt föe dig att det blev en bra dag idag.
    Kram på dig

  2. Per-Anders sa:

    De där cache-grejerna verkar finnas lite varstans, inte bara i Sverige.

  3. Håller tummarna för att du får flera välbehövliga promenader fast utan regn då förstås.
    Håll ut!
    Kram

  4. Hur får man kläm på hur det här med cache funkar? Låter roligt och tydligen kan man göra det lite vart man än kommer. Att klä sig den här årstiden är en konst, ena stunden varmt, andra kallt, nästa regn … men fint är det. Kram!

    • Jag länkar till ett inlägg jag gjort tidigare där jag försöker förklara hur geocaching går till. Bor du i närheten av Jönköping så får du gärna hänga med mig ut någon gång när jag är hemma så får du se hur det fungerar i praktiken. 😉

Kommentera

Etikettmoln

