Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Marcoeffekten

marcoeffekten

Under min tid här i Vanse har jag läst ut Jussi Adler-Olsens ”Marcoeffekten”. Den har fängslat mig mer än Journal 64. En bra historia, samtidigt så tycker jag att den kunde förkortats och vunnit på det. Ibland blev det litet tjatigt, med andra ord.

Jag ids inte skriva så mycket om innehållet, jag länkar till Adlibris istället. Jag vet ju aldrig om jag får iväg inlägget eller om det sparas… Vore det inte för att jag är envis och vill fullfölja Blogg100 så skulle jag inte ens försöka skriva inlägg förrän jag har en bättre uppkoppling.

77/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Marcoeffekten" (9)

  1. Ja den där förbannade uppkopplingen….grannen har samma problem med sin…verkar som om jag är en av de få i huset som är nöjd med min.
    Men ibland…nån gång om året om man slår ut det på längre tid…så hänger det upp sig…naturligtvis sker det just som jag håller på med nåt viktigt…betalar räkningar eller nåt…DÅ hänger det sig….surt sa räven om rönnbären.

    Hoppas det fixar sig för dig med uppkopplingen.

  2. Blev nyfiken o kollade på storytel, lyssnar på den nu… 😄

  3. Jag har just laddat ner den senaste boken av honom. Den gränslöse. Jag gillar böckerns.

  4. Du kanske skulle skriva dina inlägg i ett word-dokument först. Då går det i alla fall inte förlorade om nätet bråkar. Jag jobbar så, för det mesta. Det är värre med kommentarer hos andra som man kan tappa ibland …

    Bra boktips! Har sedan jag skaffade ny telefon, och ihop med alla promenader, använt mig av Storytel. Det ångrar jag verkligen inte. Mina timmar runt Ågelsjön igår varvades av fågelkvitter och naturljud under vissa partier, och av en bok i örat under andra 😉 Timmarna gick med en rasande fart tack vare det. Det här kan vara ett bra tips till ”ljudbokhyllan” …

    Kram

    • Ibland har jag tänkt, och även gjort, skriva i Words, men i regel inte.

      Ja, det är många som lyssnar på musik, radioprogram eller böcker när de är ute och vandrar. Men jag ska ju alltid vara litet tvärtemot… Jag umgås med mina egna tankar och så här års av naturens dofter och ljud. Fågelkvittret slår det mesta just nu.

  5. Ha det på syttende mai! Du är ju nästan lite halvnorska vid det här laget. Och bättre lycka med uppkopplingen på måndag då då.

Kommentera

Etikettmoln

