Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vad heter växten?

blomma1

Är det någon som känner till vad det här är för växt. Den växer litet överallt här i Sörnorge. Dels i eller strax intill gräsmattor eller som nedan i betydligt kargare marker. Här finns massor… Jag har aldrig sett den här växten tidigare.

blomma

80/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Vad heter växten?" (4)

  1. Vildtulpan, Tulipa sylvestris, tror jag att det är.

    • Tack! Nu har jag varit inne och läst och studerat bild på den virituella floran och visst är det en vildtulpan! Kul när man kan använda bloggen till att få svar på sådana här frågor. Än en gång, tack till dig okända.

  2. Vi har nåt liknande som vi kallar Botaniska tulpaner. Nånting som liknar de ursprungliga växterna tror jag.

    • Det kanske är samma växt? Jag läste i floran att vildtulpan växer i södra delarna av Sverige och i södra Norge.

Kommentera

Etikettmoln

