Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Göteborgsvarvet

vanse8

I morgon ska min äldste son, Tobias, springa Göteborgsvarvet! Jag önskar honom lycka till i loppet! Jag skulle aldrig ge mig i kast med en sådan utmaning, inte ens när jag var ung. Avundas honom litet, han har byggt upp en jättefin kondition.

Morsan önskar dig Lycka till, Tobias! 😉

Om jag hade varit hemma i Sverige hade jag rest till Göteborg och hejat på honom och fått uppleva stämningen vid en sådan tillställning. Men nu är jag litet för många mil bort för att jag ska ge mig dit.

83/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Göteborgsvarvet" (18)

  1. min chef ska också springa det , förra helgen var han i new york och sprang nån Brooklyn half maraton och nu Göteborg, ja ja jag tog en promenad igår med 8800 andra tjejer här i Karlstad, det räckte för mig och idag har det blivit hundpromenix i skogen och en cache

    • Ojdå, det var en aktiv chef! Jag hoppas att han hinner arbeta litet också… 😉

      Grattis till vårruset, för det var väl det du deltagit i!?

      • jodå han arbetar väl lite också fast han har nog fått träning lite på hjärnan nu , han har bantat ner sig ganska rejält också från att tidigare ha varit tvspelsnörd och soffhängare till att äta nyttigt och träna , Tackar jo visst var det vårruset fast vi rusade inte så mycket, vi gick fast ganska raskt och nu på fredag ska jag försöka gå ett annat lopp som arrangeras av hjärtebarnsföreningen, jag har ju ett hjärtebarn fast han är ju 29 nu, fyller år på fredag så jag tänkte passa på att gå då loppet är gratis men dom samlar in pengar till föreningen

      • Jag hoppas din chef kom i mål. Min son kom i MÅÅÅL! Kul.

        Inte så dumt att skapa lopp i ändamål för något gott. Blodomloppet som körs årligen i Jönköping raggar blodgivare, och lyckas på det sättet få fler att bli blodgivare…

      • Jodå han kom i mål på 1,41 tror jag

      • Övre halvan, bra gjort. Sonen kom också i mål, tror det var 2:02. Bra gjort för honom också… om jag minns rätt så var han ungefär i mitten av de startande… Tittade inte så noga, mest intresserad av om han klarade loppet eller ej.

  2. Per-Anders sa:

    Jag Skulle nog inte heller ge mig i kast med en sådan utmaning. Min kondition är alldeles för dålig. Men jag imponeras av dem som försöker.

  3. Hur långt är det? Det måste vara härligt. Med mina knän springer man tyvärr aldrig mer, men vi andra kan ju heja på!

  4. Inget för mig heller..skulle tappa bort det blåa strecket efter 3 min och fått ta vagnen hem…med syrgas och plåster på skoskavet 😉

    Ha en superb eftermiddag och hoppas grabben kommer långt fram i placeringen när han är i mål.

  5. Första hälften av 80-talet sprang även jag Göteborgsvarvet. Hyfsat bra för en glad amatör. Nästan bättre. Sedan tog knäna slut. Man ska springa lagom. Som motionär. Hoppas det gick bra för sonen.

    • Jo, sant… asfalt är ju inte det bästa underlaget. Sonen kom i mål på 2:03, vilket jag tycker är bra. Kusinen som är 6 år yngre sprang något snabbare, han var i mål på en tid 2 minuter snabbare! Liten marginal mellan dem på så långt lopp.

  6. Hoppas att loppet gick bra. Jag har sprungit tre gånger och det är verkligen en folkfest!

  7. Spänstig son måste jag säga och fint namn har han också. Här finns också en Tobias. 😉

    • Ja, sådan kondition så jag kan springa två mil har jag aldrig varit… promenad på två mil har jag nog aldrig gjort i ett sträck heller…

Kommentera

Etikettmoln

