Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Rusbrus

rusbrus

När vi var lediga förra veckan så bjöd jag oss på litet extra gott att äta en kväll. Tyckte vi var värda det. Tänkte köpa öl till maten, kall öl och god mat det är gott det… 😉

Men när jag tittade närmare på vad jag köpt så var det rusbrus. Lemonad med alkoholhalt i. Jag har aldrig köpt sådant i Sverige, men minns att vi hade diskussion om sådana drycker för några år sedan. Finns dom kvar idag? Jag har aldrig tittat efter dem, har inte hört eller läst något om dem heller under senare tid.

Var det en fluga som försvann lika fort som det dök upp i vårt samhälle?

99/100 blogg100mini

Kommentarer till: "Rusbrus" (6)

  1. Jag minns att det fanns liknande när jag var i USA men man tröttnar fort på dom

  2. Per-Anders sa:

    Alkoläsk finns fortfarande i Sverige men det kallas inte så längre. Nuförtiden har det blivit en del i cidersortimentet, trots att det egentligen inte är cider. Rusbrus är ett passande namn på alkoholhaltig läskedryck,

  3. Vet inte men vet att vi såg en del risker med dom när det gällde ungdomar? Frågan är om det bara är ungdomar som är i riskzonen?

  4. Bra namn 🙂

  5. Jodå..alkoläsken finns i massor på bolaget.
    riktigt gött är det också. 🙂

    Sortimentet har ju blivit bättre sen det kom, lite mer att välja på idag än då.

    Tillönskar dig en superb afton.

    • Tack för den önskan, Micke! Jag har en superb afton… har varit ute i det vackra sommarvädret… ledig idag… sitter just nu och skrivit ett inlägg och till det jobbet dricker jag en Heineken… Jag var ju tvungen att kolla hur öl smakar i Norge… 😉

Kommentera

Etikettmoln

