Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Havet

playa norge

Naturen är väldigt skiftande här i Farsunds-trakten. Idag på förmiddagen kollade jag in havet, körde ned till två olika badplatser och vandrade en del.

Inte så många grader varmt, det kändes i vinden, men solen värmde skönt. Vackert…. T.o.m Norge har playa… 😉

Så fick jag syn på något som inte såg så vackert ut i naturen… jag förstod att den använts till något nyttigt, men landkrabba som jag är så förstod jag inte vad. Kastade ut frågan på Facebook, dels till ”mina vänner” dels i en grupp jag är medlem i som heter ”Övergivna platser” och nog fick jag gensvar… En vinsch som drar in båtar, verkar det rätta svaret vara… (Bilden nedan)

bortglömt

Nu har jag två nattpass kvar, sedan vänder jag kosan mot Sverige igen…Stannar inte hemma så länge, men ändock, får njuta av vila, ”att bara vara” och umgås med barn, barnbarn och vänner. Förmodligen blir det namngivningsfest, det jag vet säkert är att det ska bli 3-årskalas… 😉 Därefter drar jag ut på nya äventyr igen… 😉

Kommentarer till: "Havet" (6)

  1. Vilken underbar vattenbild. Jättefint.
    Det blir fint då man fotar vatten.
    Treårskalas och äventyr. Det låter trevligt och kul det.
    Ha det så jättegott på alla äventyr.

    Kramkram

  2. Fin playa. Inte direkt vad man förknippar Norge med men ser verkligen härligt ut. Saken vad den nu heter kan ju vara charmig i allsin rostighet men håller med dig om att den blir ett lite störande i naturen. Framförallt om man inte vet vad den använts till. Önskar dig skön vila då du reser hem. Själv ger jag mig av på semesterresa. Allt gott!

    • Jag tyckte den stack ut negativt i vacker natur. Var tvungen att gå närmare och såg då något jag inte förstod mig på…

  3. Per-Anders sa:

    Fast Jag tycker den rostiga vinschen ser cool ut där på klippan. En konstnärlig installation?

Kommentera

Etikettmoln

