Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Glad midsommar

vanse112

Skriver ett kort inlägg för att önska alla en GLAD MIDSOMMARHELG!

Kom hem till Sverige igår kväll, vilken svensk kan vara i Norge midsommarafton? De firar inte helgen alls… jobbar på som vanligt och vet inte vad de går miste om. Å andra sidan är jag hemma, ska tvätta, vila, bara njuta av att vara hemma igen! Äta litet traditionellt… vad jag gör av resten av helgen, tja, det vet jag inte riktigt än… träffar nog mina barnbarn en av dagarna… Längtar!

Kommentarer till: "Glad midsommar" (16)

  1. Glad midsommar på dig också, själv ska jag jobba idag och imorgon 15-22 så det blir precis som vanligt

  2. Ha en fin midsommar!

  3. Glad midsommar på dej själv. Hoppas att Jkpg bjuder på lite torrare väder än vad vi har här i Halmstad.

    • Jadå… jag var ute på en promenad kl 08.30 utmed Vättern. Så tidigt för att hinna innan regnet kom… regnet har inte kommit än. Blivit ljusare på himlen. Jag hoppas det ljusnar även i Halmstad… misstänker ni längtar efter det! Ni får njuta så gott ni kan… trots allt är det sommar… 😉

  4. Firar de inte alls?
    Oj…men så kan det vara…antar jag…stackars satar 😉

    Hur som helst…glad midsommar på dig.

    • Nej, jag tror inte de firar alls… däremot är de intresserade av vårt midsommarfirande som de hört talas om. Små grodorna-dans runt midsommarstång… hmm sådant midsommarfirande har jag aldrig deltagit i, i vart fall inte som jag minns… 😉

  5. Per-Anders sa:

    Intressant att man inte firar midsommar i Norge. Det är alltså en riktigt ursvensk helg. God fortsättning på midsommarhelgen!

  6. Märkligt land, Norge. Och så äter de lodda också. Man undrar.

    • Vad är det för fel på lodda? Visst är Norge ett märkligt land…. tror det är världens vackraste land och dessutom finns där massor med trevliga människor… 😉

  7. Midsommar är en riktig firarhelg. Då borde klart vädret visa sig från sin bästa sida, men det går att ha fest i regnväder med. Kram

    • För många är det säkert en firarhelg och så var det för mig också ”förr i tiden”. Nu är det mer att insupa naturen… Ledighet.

      I år var det mycket vila, god mat och så promenader i naturen. Så vackert!

  8. Halloj.
    Hoppas att din midsommar har varit fin.
    Ha en skön ny vecka nu.
    Kramkram

Kommentera

Etikettmoln

