Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Saknar tjock-TV:n

Ridrudan

Jag hade tjock-TV länge, länge. Så sent som i slutet på förra sommaren fick den respass från mitt hem. I vissa lägen saknar jag den fortfarande!

När? Varje gång jag står och plockar i mina cd-skivor! Det var så bra att kunna lägga små högar på tjock-TV:n för att lättare komma åt den musik jag sökte… 😉

Senast ikväll saknade jag den! Den nya platt-TV:n… ja, jag har inte ens försökt att balansera några cd-skivor på den!

Kommentarer till: "Saknar tjock-TV:n" (15)

  1. När jag var barn och den tjocka tvn var husets viktigaste möbel,så var den prydd med liten duk och en blomvas med blommor i. Inte sp smart…

  2. Så sant och damm samlas ju på både smal och tjock så varför göra den platt. Men det är skönt få lite mer plats runt omkring sen finns väl lite fler tekniska finesser men allt har sina för och nackdelar. En stor fördel är att den är betydligt lättare och skonar en och annan rygg. Håller nog på den platta i alla fall. Allt gott!

    • Att titta på föredrar även jag den platta, liksom att bära och en del annat… 😉 Det beror vad man vill använda den till för stunden… 😉

  3. Ja, så kan man också se det… eller så kan du trava dina skivor i fina små högar runtomkring din platttv – det funkar också 😉

    Lycka till 🙂

  4. Haha! Ja, en tjockTV kan användas till mycket. De kanske går att sälja nu som avlastningsbord. Ha det bra.

    • Ja varför inte sälja som avlastningsbord. Min förpassades dock till sopstationen… Där vilar den nog i den saliga TV-himmelen efter väl utfört förvärv!

  5. Vi har allt kvar vår gamla trotjänare…alltså…visst planerar vi att köpa en ny och lite tunnare variant…men det tar emot…den gamla ska ju bäras ut eller åtminstone rullas ut…bökigt det där ju.
    Men den fungerar ju än så länge även om vi nu faktiskt bestämt oss: Nu ska den ut….fast inte just nu 😉

    • Aha…. det finns de som har tjock-TV längre än jag hade… Ja synd att kasta apparater som det inte är något fel på. Sopberget blir tillräckligt stort ändå! Vänta du litet till.

  6. Tjock-teven hade sina fördelar.

  7. Vi har en tjock TV i sommarstugan. Den är kopplad till en gammal vhs-spelare där vi ibland kollar på gamla videoband. Annars är det radio som gäller där.

  8. Tjock-TVn var mycket bättre med småbarn!

Kommentera

Etikettmoln

