Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

nolgården

Jag brukar oftast inte klaga på vädret om det inte handlar om snö och mörker… Höstrusk och en massa snö är inte poppis hos mig.

Nu kom äntligen värmen och det med besked. Jag brukar gilla det, men det här blev litet väl häftigt. Jag hann inte ställa om, glömde helt enkelt bort att dricka mer än vanligt. Jag borde ha lärt mig att jag blivit mer känslig med åren när det är riktigt varmt. Dricker jag vanligt kranvatten i litet större mängd än vanligt så mår jag bra. Idag mådde jag inte alls bra, tills jag tog mitt förnuft till fånga och började dricka med jämna mellanrum. Det gjorde susen! Har du orkat göra något utöver det du var tvungen att göra den här dagen? Jag har tagit det väldigt lugnt!

Framåt kvällen var jag på biblioteket, fann endast ”Orkestergraven” av Unni Lindell av de böcker jag skrivit upp på ”att-läsa-listan”. Jag la inte ned så mycket energi på att finna fler. . Biblioteket finns ju kvar. Men jag lånade ytterligare en bok – ”Adams arv” av Astrid Rosenfeldt. Den författarinnan hade jag inte ens hört talas om, sprang helt enkelt på boken och tyckte den kunde vara värd att testa. Upptäckte att det inte var så konstigt jag inte kände igen namnet, det var en debutant… 😉 Jag läser att hon är utbildad skådespelerska, boken handlar om tyska historien på ett nytt sätt, bl.a står det att det är en ”av de mest skruvade, roligaste och sorgligaste romanerna på tyska sedan länge”. Vem som uttalar sig så ser jag inte… texten finns på omslagsfliken…

Det ska bli en intressant bekantskap, hoppas jag.

 

Kommentarer till: "Vad har ni gjort idag?" (7)

  1. Har klippt gräset i den ena av stugorna, klipparen hade dessutom bestämt sig för att lägga av sin självdrift också så jag fick slita hårt, när jag var nästan färdig hade mannen lagat åkgräsklipparen så resten fick tas med den och jag grillade varm korv sedan var det bara att rulla hem igen, jobb imorgon och hela helgen

  2. Mors,,Inte blir det mycket gjort när värmen slår till som igår..Satt mest i skuggan och mådde bra..
    Ja det var ett roligt möte,på kvällningen vid havet,,blev många bilder och mycket prat,,Haé Kram.

    • Det måste vara tillåtet att vara riktigt, riktigt lat i den här värmen! Ja, det har jag bestämt, enväldigt! 😉

  3. En av Unni Lindells bättre böcker tycker jag.
    Jag har varit ute och arbetat alldeles för länge både igår och idag.Nån läsning har det inte blivit tid till.

Kommentera

Etikettmoln

