Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

blom1

Jag tillhör de som längtar efter sol, sommar och värme. I år mår jag inte väl av värmen… 😦

Sitter jag stilla inomhus är allt OK, men utomhus vistas jag helst på kvällarna som är ljuvliga! Kvällarna är kryddan i  temperaturen just nu… 😉

Kommentarer till: "Värme på gott och ont" (19)

  1. Håller med…kvällarna är fantastiska i varmt klimat, och morgnarna förstås om man orkar upp. 😉

  2. Jo, värme kan nog vara nog så jobbigt för många.
    Själv njuter jag.

    Ha det gott/ kram.

    • Jag brukar inte gnälla över värmen i första taget, men i år har jag varit ”värmekänslig”. Det kanske har med åldern att göra. Njut du som kan! Jag pustar… men det börjar kännas bättre utomhus nu.

  3. Bara på gott när det gäller mig. Jag njuter av värmen. 🙂

  4. nej nu är det för varmt, vi har 30 grader inne i kassan på jobbet , tur det ska vända och bli kallare nu . det gäller att dricka mycket

    • Nu i em har jag faktiskt också varmare inomhus än utomhus… Det börjar svalka av… Gött, säger jag 😉

      Att dricka är viktigt, absolut!

  5. Jag föredrar också skuggan när det är så här varmt… inomhus eller som du skriver sitta ute i sommarnatten och njuta svalkan…Idag är det dock molnigare…så vi får se hur det blir med den fortsatta sommaren …
    Kram

  6. Själv njuuuter jag. Men nu har värmen försvunnit så det är betydligt svalare. Men förstår att det är jätte jobbigt för många.
    Ha det gott. Kramen

  7. paulamerio sa:

    Tillhör dem som är mycket varmblodig i mig själv, har ett högt blodvärde och övervikt. Allt detta gemensamt tror jag är anledningen till att jag utsöndrar svett och annat som insekterna finner oemotståndigt. Alltså blir jag biten otroligt mycket, o så till råga på allt får jag stora utslag av minsta lilla myggbett. Då får jag äta antihistamin för att få ner svullnaden. Bor man då mitt i skogen är det rätt besvärligt, men varför ska livet vara enkelt?

  8. Allt har sin tid. Ibland tål man värmen, andra tider gånger inte. Tur att kvällarna känns bättre. Tids nog kommer vintern. Huva!

    • Vinter… Huva! Ja, inget jag längtar efter. Nu trivs jag… sol, uppehållsväder, men inte 30 grader i skuggan. 😉

  9. Jag är inte kompatibel med värme alls och har aldrig varit och så är jag rysligt kvällstrött på det! Så här har det blivit mycket tidiga morgnar och så bad med bara näsan över vattnet precis som en japansk makak, fast tvärtom! 😀 men värme vill jag ha ändå, så att tomaterna mognar men nu är det svalt igen. Svårt att vara nöjd!

    • Kvällstrött kan ingen beskylla mig för… 😉 Morgnarna är säkert lika ljuvliga som kvällarna om man har förstånd att komma upp! Det har jag inte längre… Jag ligger gärna till åtminstone någon gång mellan 07.00-09.00 om inget speciellt pockar på.

  10. Per-Anders sa:

    Förra veckan var det jättehärligt väder. Varmt och soligt. Fast naturligtvis kan det bli lite för mycket ibland av det goda. Då här det skönt om det finns någon sval plats att dra sig undan till.

    • När det var 29-30 grader i skuggan stor del av dagen, då blev det för mycket för mig – i år! Men visst gillar jag sol och värme… och framförallt sommaren!

Kommentera

Etikettmoln

