Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Känns bra att bryta upp

uteservering1

Så börjar det närma sig ”refrängen” för mig i Trondheim och det känns väldigt bra. Jag är nog en av få som är glada att sommaren har varit ganska solfattig. Nu när värmeböljan har kommit har det blivit riktigt jobbigt att bo i det rum jag bor. De nätter jag är ledig sover jag jättegott, men när jag arbetar natt och ska sova på dagen då blir det alldeles för litet sömn. Rummet blir som en bastu vid 12.00-13,00 trots att jag har balkongdörren öppen. Dörren ut till allmänna utrymmen får dock vara stängd, jag vill inte att andra ska titta på mig när jag sover… 😉

Nu har en av oss tre i lägenheten rest hem och jag har kollat med bemanningsföretaget att det inte kommer någon ny hyresgäst hit förrän jag är hemma i Sverige igen. Så då kommer jag att testa att sova i det tomma rummet de dagar jag arbetar jag kommer hem från nattarbete. Jag tror att det blir bättre där. Jag kan sova trots en hel del ljud, men för varma rum när jag ska sova, ja, det fixar jag inte.

Instagram som jag inte trodde skulle intressera mig så mycket har jag blivit fascinerad av. Där finns möjlighet att finna andra fotografer, världen över, som verkligen är jätteduktiga. Foton som är jätteläckra, jag älskar det! I brist på sömn har jag surfat runt och funnit bilder och fotografer jag verkligen gillar. Häftigt!

Kommentarer till: "Känns bra att bryta upp" (8)

  1. Jag hör också till dem som gillat den svala sommaren 🙂
    Lyckligtvis har jag haft semester från 7 augusti… och ska på jobb den 24:e… så jag har kunnat leta mig till skuggiga platser och inte tvingats jobba i bastuliknande förhållanden.
    Håller med dig om att det är jobbigt att sova om man inte har svalt i rummen.
    Kram!

  2. Jo visst är det inspirerande att följa olika spännande fotografer världen över. Exempelvis finns det många som ägnar sig åt gatufoto, vilket är en intressant fotoform.

  3. Jag föredrar också att sova svalt. Det har inte varit så varmt på nätterna här. Ca 11 grader på morgonen trots att temperaturen sen stiger till 23-24 grader.
    Ja visst är Instagram bra.

    • Problemet är ju att jag måste sova på dagen när jag jobbar natt. Nätterna har jag inga problem med att sova här, när jag är ledig.

  4. Instagram har jag inte riktigt kommit underfund med men till sist kanske jag lär mig. Kanske får be om en lektion i det också. 😉

Kommentera

Etikettmoln

