Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Personlighetstest

fågelklippa

Jag skulle läsa några bloggar, tänkte jag, hann endast med någon innan jag fastnade hos Per-Anders blogg. Han länkade till ett personlighetstest…ja, det finns massor av sådana. Alltid lika kul att göra, tycker jag. Ibland stämmer inte resultatet alls, ibland mycket bra, ibland sisådär.

Det här tycker jag stämmer en hel del, men inte allt. Så här är jag enligt testet… 😉

Min personlighetstyp:

Praktiskt lagda, traditionella och välorganiserade. Fysiskt aktiva. Ointresserade av teoretiska frågor om de inte ser en praktisk tillämpning. Besitter en klar bild av hur saker och ting ska vara. Lojala. Arbetar hårt. Ofta ledare, med mycket god organisationsförmåga. “Goda medborgare” som värdesätter trygghet och lugn.

Karriärer som skulle passa mig:

Militärer, affärsföreståndare, chefer, poliser, domare, ekonomichefer, lärare, säljare, regeringstjänstemän, försäkringsagenter, vårdchefer, handels- och tekniklärare.

Jag har haft flera yrken under mitt yrkesliv, det verkar som jag hittade rätt så småningom om jag ska lita på testet, även om jag återvänt till ett föregående yrke där jag kan styra min tid litet mer. Med ålderns rätt. Men militär… 😦 Det ligger väldigt långt ifrån min värld…

Vill du också göra testet, svara på 41 frågor och sedan får du svart på vitt… Här finner du testet.

 

Kommentarer till: "Personlighetstest" (18)

  1. Det är också min bild av dig i stora drag.

    • Visst får man en bild av sina bloggvänner man besöker ofta. Det som kommer över läppar, eller i detta fall, genom våra fingrars knattrande, speglar oss. Tack för din ”uppfattning” i frågan!

  2. Militär. Domare. Resultatet av testet kan vara ganska intressant.

  3. Gjorde testet och först på listan av yrken som skulle passa mig var polis, tror jag måste göra om det!! 🙂

  4. Din personlighetstyp:

    Tystlåtna, allvarliga, känsliga och vänliga. Konflikträdda. Undviker situtationer som kan leda till motsättningar. Lojala och trofasta. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagda. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserade av ledarskap och makt. Flexibla och mottagliga för andras argument. Tenderar att besitta originalitet och kreativitet. Lever för stunden.

    Karriärer som skulle kunna passa dig:

    Artister, musiker, kompositörer, designers, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinärer, skogvaktare, naturforskare, ekonomibiträden, snickare, kuratorer, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal, kockar, sjuksköterskor, mekaniker, fysiologer
    Nu har jag testat på nytt, försökte kopiera svaret men vet inte om det lyckades!

  5. Jag gillar också att göra sådana där test, alltid spännande att se vad resultatet blir 🙂

    Ha det gott! Kram

  6. Gjorde också det testet…bla skulle jag passa som matematiklärare…stackars barn på skolan om det skulle bli så 😉

    Har också provat många yrken…tror jag hittat rätt nu men nån gång kanske man söker sig vidare igen…vi får väl se.

    Ha en underbar Söndag.

    • Vi är nog många som inte kan låta bli de testerna… Matematiklärare… men då är du väl inte såå himla långt från det!? Du arbetar ju med skolbarn – i skolan! Att du sedan inte undervisar i matematik är en bisak, tror jag… 😉

      Ha det underbart själv! Jag håller på att förbereda hemresan nu, inte så dumt!

  7. Jag gillar sådana tester var så klart tvungen att göra den. En del av de yrken som jag tycktes passa för har jobbat inom, så det får man väl säga var ett bra resultat för testet.

    • mmm ja nog är det litet så vi gör, i alla fall vi med många år på nacken. Vi testar inte för att se vad vi ska göra, vi testar mer hur testet är, om det stämmer eller ej! Stämmer inget – ja då är det ju inte oss det är fel på – utan TESTET!!! 😉

  8. Ja, kan tänka ut i från din blogg att det stämmer på dig Mia.
    Själv har jag en tendens att hamna både här och var – men det är nog inte testens fel 🙂
    I mitt jobb har jag haft lite annat att syssla med, gruppdynamik mm.
    I en test kom det fram att jag var en en ledartyp med god organisastionsförmåga, vilket jag fått många bevis på i det praktiska, men att jag hade en del att hämta i att vara iakttagare, en sorts observatör … och det attraherade mig!
    Ett annat test visade att jag är emotionell fysisk och med fördel lägga krutet på att centrera mentalt.
    Nu måste jag nog leta i min gömmor efter metoderna … men jag tror att jag med denna kommentar gett dig en vink om hur jag personifierar mig ..haha nu får jag jag nog sluta .. men tack fö rintressant inlägg !

    • Åh gruppdynamik och människors samverkan över lag är spännande, hur vi beter oss osv… -)

      Visst är det spännande med dessa tester, vi känner igen och tar till oss det som passar oss, tror jag! I mina ögon/öron tycker jag du är en kreativ, social och trevlig person! Idel lovord! 😉

  9. Det är kul med sådana tester men man får ta resultatet med en nypa salt. Jag har blivit testad av rekryteringsföretag några gånger och har en ganska bra bild av mig själv vid det här laget.

    • Helt sant att man får ta dem en nypa salt. Jag har också gått igenom sådana tester med litet andra syften. Första gången var för att jag skulle nyttjas på bästa sätt, alltså ta vara på mina starka sidor. Andra gången mer för att arbetslaget skulle bli samstämmigt… Så var arbetsgvarnas presentation i alla fall. Vet inte om det hände så mycket efter det… 😉

Kommentera

Etikettmoln

