Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Sommarprogram

fincykel

Trots att höstrusket har gjort sig påmint så vill jag slå ett slag för ett sommarprogram.

Jag fick tipset genom bloggen ”På gång – steg för steg mot framgång” som hade rankat Heidi Frieds sommarprat till det hon tyckte var bäst av alla årets sommarpratare. Inom mig tänkte jag att jag ska lyssna på Heidi Fried för att se om vi har samma smak.

Jag kände inte igen programmet, men ämnet. Så småningom förstod jag varför. Jag har hört slutet, förmodligen sändes det efter nattjobb för mig och därför hörde jag inte hela. Vet att jag tyckte väldigt mycket om slutet och hade tänkt lyssna på hela vid senare tillfälle, men av någon anledning blev det inte av. Men så blev det i alla fall, fastän det blev betydligt ”senare” än jag hade tänkt mig.

Programmet rekommenderas för alla från skolåldern och uppåt. Med sällsynt god berättarförmåga berättar Heidi Fried sin livshistoria och den är väl värd att lyssna till!

Kommentarer till: "Sommarprogram" (10)

  1. Ett stort ämne som blir både personligt och konkret. Känns väldigt viktigt och minst lika aktuellt som någonsin tidigare.

  2. När romerna ville hävda att de också varit utsatta för förintelsen under ww2 gick judarna i taket och hävdade att förintelsen tillhörde endast dem.Nä,jag tycker att man utnyttjar det tragiska för att slå mynt av det på ett osmakligt sätt.Förintelsen är en miljardindustri.

    • Det har jag aldrig hört talas om att judarna vill vara ensamma på den arenan. Även om det skulle finnas ett uns sanning i det så förminskar det inte förintelsens grymhet ett enda dugg. Heidi Frieds upplevelser är hennes, dem kan inte jag förringa, men tydligen du.

  3. Att inte få omfattas av begreppet Förintelsen innebär för stora folkgrupper,tex romer,att man inte kan få ersättningar för de lidande som orsakades under fångenskap.Varför förringa andra människors lidande än judar och förneka dem en självklar plats som oskyldiga civila offer? Vill du få en helhetsbild bör du läsa också alternativ media,Ahmed Ramis, Radio Islam till exempel.

    • Jag skrev om ett sommarprogram som jag tyckte var väldigt bra. Du vill diskutera helt andra saker, det hör inte hemma i det här inlägget. Sedan kan jag lugna dig, jag brukar kolla in Avpixlat och en del alternativsajter ibland för jag vill veta hur det skrivs och vinklas där. Jag är inte imponerad, tvärtom. Så nu behöver du inte tjata om det mer.

  4. Det måste jag lyssna på! tack för tipset!

  5. Gillade verkligen hennes sommarprat – så utan sentimentalitet, men känslig underton så klart! Vi behöver höra!

Kommentera

Etikettmoln

