Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Geocachingväder

geocaching1

Efter en helg med riktigt mycket regn så kom då måndagen med strålande solsken och hög höstluft. Bloggaren ”Dammsamlare” och jag hade sedan tidigare bestämt att vi skulle ses den här dagen och gå på geocachingtur. Jag tvivlade i helgen, men det visade sig att vi kunde lita på väderleksrapporterna som lovade solsken idag!

Vi träffades och lirkade oss fram till den lilla sjön jag hade tänkt vi skulle runda. Maria, min geocachingkompis, var nyfiken på hobbyn och det här var hennes premiär. Vi fick en fin promenad, men inte blev det runt sjön, på ett ställe där man skulle gå på en utlagd spång över ett våtområde där vände vi och gick tillbaka. Spången låg till största delen under vatten! Sedan fortsatte vi förbi vår startpunkt, för vi ville förstås logga alla burkarna runt sjön.

gecaching

Vacker natur, Hökensås, som vi var på, är känt för att vara vackert. Massor med lingon, de väntar på mig… 😉 I solskenet satte vi oss också ned och tog en fika i lugn och ro. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra, kom på att vi arbetat på samma ställe en kort period, utbytte en hel del tankar om ditt och datt. Det blev en riktigt trevlig eftermiddag i solskenet.

Kul att träffa en bloggkompis, tack för geocachingträffen Maria, jag hoppas på fler liknande gemensamma promenader! 😉

Kommentarer till: "Geocachingväder" (15)

  1. Kul med fina Hökensås. .. kul att hitta sambandet Maria,som jag också blivit bekant med via din blogg. Undrar vilken sjö ni tog rundan runt i det härliga vädret?

  2. Geocatchat har jag ännu inte prövat på, men det låter kul – så kanske det blir av så småningom 🙂

    Ha det gott! Kram

  3. Så skönt att vara ute en dag i skogen.

  4. Låter som en härlig runda , vi tog bara 2 st idag men alltid något, här har också varit fint idag , bara en liten skur, förstår att du känner dig lite bättre i ditt öga också eller ?

    • Inget regn alls här idag, men desto mer tidigare i helgen. Två st är väl inte så dåligt? De flesta dagarna tar jag inte någon cache… 😉 Mitt öga är mycket bättre, absolut.

  5. Så kul! Jag vandrar mycket men det blir ju det vanliga hundrundorna, om och om igen. Finns kort och längre och megalånga men de flesta är ju platser jag besökt många gånger redan.
    /P

  6. Så härligt! Fikan är som grädden på moset då man är ute i skog och mark. Duktiga ni är. Jag ska se ifall jag kan hitta lite lingon i slutet på veckan. Hoppas det fina vädret håller i sig. Kanske finns svamp nu också efter regnet,

    Ha en bra dag!

    🙂

  7. Trevligt att kunna göra det tillsammans med någon. Med mitt katastrofalt dåliga lokalsinne så behöver jag säkert med nån också.

Kommentera

Etikettmoln

