Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Promenadväder

hare

Den här helgen är jag ledig och har promenerat mycket. Gillar att promenera. Dels känns det bra att röra på kroppen och så upplever jag omgivningen på ett helt annat sätt än när jag swishar förbi i bil.

Fredag em när jag sovit ut gav jag mig ut på en lång vandring utmed havet. Solen sken emellanåt, men molnen lurade ”där borta” också. Vinden var inte kall, men den ruskade om mitt nyvakna face. Ibland gick jag litet innanför strandlinjen och när jag kom bakom några buskar så fanns där säkert 7-10 harar som lekte i solen. De flesta försvann i ett huj in i busksnåret, några stannade upp och funderade nog över vad den här människan tänker göra. När jag sakta närmade mig med kameran försvann alla utom en som jag faktiskt kunde runda litet så jag fick en profilbild av den… 😉

varberg2

Efter den vänligheten från harens sida så drog jag mig tillbaka, tyckte det var synd att störa… jag fortsatte att vandra utmed havet!

En gång i min ungdom hade jag planer på att bo vid havet, det har inte blivit av, men jag försöker göra besök vid västkusten varje år. Västkusten är för mig havet. Östra sidan är fin, men inte havet för mig… 😉

Igår gick jag på promenad i skogen, såg inte ett enda djur, förutom flugor. Loggade några gecoacher. Idag är mina planer att dra ned till Apelviken och promenera. Apelviken badar jag gärna vid – under sommartid. Så här års är det betydligt lugnare vid havskanten.

Kommentarer till: "Promenadväder" (13)

  1. Härligt ! visst är det skönt att promenera särskilt när det finns en geocache som mål, här skiner solen idag men jag ska snart gå till jobbet så promenaden får bli en annan dag
    lustigt att du är på varbergs sjukhus, där hamnade min man 2010 när vi besökte Ullared och Falkenberg, när vi vaknade på morgonen hade han fått halvsides ansiktsförlamning pga en slags bältros bakom örat fast det kom dom inte på där utan när vi kom och flera dagar senare ringde rådgivningen sa dom det direkt vad det var
    ha en härlig söndag

  2. Låter som riktigt sköna promenader!

  3. Promenader är min bas för att må bra. Ibland ersätter jag med annan motion, men saknar då ofta det mentala välbefinnandet som promenaden ger. Och det är skönt att få promenera i olika omgivningar. Jag gillar skogen, stranden, staden… Alla har sin charm.

  4. Det måste vara skönt att vara ledig med tanke på det arbete du har. Här skiner solen idag och jag har gjort ett par inlägg om böcker, men nu ska jag ge mg ut på dagens stavgångspromenad. Ha en fortsatt skön söndag!

    • Alltid skönt att vara ledig, men det är kul att arbeta emellanåt också. Stavgång har jag aldrig blivit riktigt överens med… Har stavar som jag använt EN gång!

  5. Promenader vid havet rensar hjärnan!!……………..SVAR:Man lär sig alltid något nytt! 🙂

  6. Promenader är så sköna så de oftast ”går av sig själv” utan mål oftast numera.

  7. Kan tänka mig du hade en skön promenad
    jag har ofta också önskat att bo vid havet, men så blev det inte
    Kram

  8. Gillar också västkusten. Har ju en gammal otät stuga i Halmstad. Finns flera som har fina stugor,som bor hela året eller stor del av året på området. Det lockar inte mig. Östra stranden,d et är min sommartillvaro… men inte vintertillvaro… det är för mörkt då. Men en lägenhet i en västkusk stad om nåra år… det lockar absolut. Ha det så bra i fina Varberg!

    • Jag är för rotad och för kär i Jönköping för att flytta på mig nu. Jag vill bo kvar i ”min stad”. Men besök på västkusten då och då, ja, det vill jag göra många gånger till! Sommartid är västkusten bäst på ett sätt, men den här tiden på året är det lugnare tempo och inte så himla mycket folk. Det är inte så dumt det heller! 😉

Kommentera

Etikettmoln

