Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Pensionärslivet helt OK

Kerstin

Idag har jag varit och fikat tillsammans med en hitresande väninna. Väninnan bor i Västerås men var på Elmia tillsammans med maken på en mässa. Eftermiddagen vek hon åt mig, vi unnade oss en fika. Här ovan ser ni henne, nöjd och belåten efter att både hon och jag stoppat i oss varsin Napoleon-bakelse till en kopp kaffe!

Tack för fikat och tack för sällskapet, Kerstin! Kanonkul. Synd vi har så många mil mellan oss… men å andra sidan har vi väldigt trevligt när vi träffas… Vi får vara nöjda med det… 😉

Inser att pensionärslivet är ganska gott, kan träffa vänner mitt på dagen om och när jag vill! Det är jag inte så bortskämd med… mycket mer planerande över huvud taget så länge man arbetar.

Kommentarer till: "Pensionärslivet helt OK" (5)

  1. Trevligt med väninneträff! 🙂

  2. Pensionärslivet är friheten att just leva så …. jag är så glad att jag är där nu innan jag snubblade totalt … Skriver just om vänner på min blogg denna veckan – sista inlägget kommer imorgon
    🙂

  3. Ja, som man längtar efter att slippa rusa iväg varje morgon… men det dröjer tio år till, suck! 🙂
    Tack för dina fina ord på min blogg!

  4. Härligt med gamla vänner, riktiga vänner. Fast det var längesedan kan det ibland kännas som igår. Trevligt träffa nya vänner också och vår lilla tur ut på Hökensås har jag tänkt på många gånger. Geocachingen har dock fått stå tillbaka även om planerna var stora i början.
    Allt gott till dig!

    • Helt sant! Bra vänner är guld värda…

      Det här med geocaching, vi får göra en gemensam tur en dag… men det blir först nästa år…. I år fixar jag inte så mycket mer p.g.a ögonoperationerna jag gjort…

      Ser fram emot fler geocachingturer med dig! 😉

Kommentera

Etikettmoln

