Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Reklampelare!?

rott

Idag har jag ”valt” att vara en reklampelare helt frivilligt!

På fb sprids massor med grejer från företagare m.fl. Genom att klicka och dela något de lottar ut ett enda exemplar av så får de människor att göra reklam för dem. Helt frivilligt! Jag gillar inte att vara reklampelare, hade lovat mig att inte gå på sådant någon enda gång och det har inte varit problem för mig – förrän idag!

Då dök det upp en tavla som lottades ut av en konstnär jag inte kände till. Jag supergillar tavlan…. Vad gjorde jag? Klickade, delade och skrev en kommentar så jag deltar i utlottningen. OK, konstnärer är en grupp som nog har det tufft, men i alla fall… Det gör litet ont i hjärtat, men nu är det gjort. Det skulle förvåna mig storligen om jag vinner. Tänk så många delningar som görs….

Skit samma, ibland går jag emot mina egna principer! Tror nog det lär dröja länge tills nästa gång. Om det ens blir någon nästa gång!

Kommentarer till: "Reklampelare!?" (8)

  1. Bra där! Principer är bra men det finns en storhet i att kunna bryta dem när så behövs.

  2. Man behöver väl inte vara sämre människa än man kan ändra sig … 😉
    Och i mitt tycket så är det inte nyttigt att bli för principfast. Det krymper horisonten man har …
    … men LITE har det ju att göra med vad det handlar om förstås … hehe
    Att hålla fast vid sunda värderingar är väl inte helt fel … 😀
    Kram

    • I mycket är jag en flexibel person men vissa principer har jag, och de brukar jag hålla på. Att inte vara reklamspridare gratis åt andra är en sådan princip, men som du skriver kan man ju ändra sig. Tror dock det blir ett undantag. Om det blir fler undantag återstår att se.

  3. Du ska inte skämmas för det. Själv har jag märkt att med stigande ålder frångår jag också fler och fler principer. Numera ser jag t.o.m på Melodifestivalen.

    • hehe… så har jag inte kommit. Å andra skulle jag kunna låta TV:n vara på om jag hade någon hos mig som ville se, men inget jag tittar på av eget intresse!

  4. Ibland kan man bryta sin princip om det är för en bra sak.
    Jättefin tavla.
    Hoppas du vinner!!!

    Kram och en jättefin måndag önskar jag dig.

Kommentera

Etikettmoln

