Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Tånaglar

drängastenen

Ikväll tog jag en promenad till, har varit inne alldeles för mycket idag. Ordentligt påklädd och vinden hade mojnat så då kändes det riktigt skönt.

Vet du hur det känns med för långa tånaglar? Då vet du hur jag kände det på promenad nr 2. Under dagsljuspromenaden kände jag inget av det, eller om jag inte brydde mig, När jag kom hem så blev det ett fotbad i såpvatten, klippta naglar och så oljade in fötterna. Därefter fick jag sitta stilla en stund, för det är glatt med oljat underlag… 😉

Kommentarer till: "Tånaglar" (11)

  1. Låter väldigt skönt, skulle jag nog också gjort, inte för att naglarna var långa men för att hälsprickorna börjar komma nu när det går mot vinter

  2. Man ska sköta om sina fötter. Olivolja och socker!

  3. Du kanske skulle passat på att roa dig ordentligt … när du ändå hade det lite glatt … hehe
    Kram

  4. Ja det känner jag igen. Händer rött ofta att blöder på tårna eftersom naglarna skaver

  5. Brukar klippa mina tånaglar när de hotar skära sig igenom lädret på skospetsen 😉
    Man borde ta hand om sina fötter bättre…det är ju det enda man har att stå på här i livet…stackars satar 😉

    Ha de bäst.

  6. Vilken illustrerande bild! 🙂 svårt hålla mig för skratt fick jag också – oljade fötter har jag slutat med – men varvar med nivea creme och fuktighetskräm. Krämcreme ger också halkrisk … en ska va go med sina fötter – och naglar! Skön söndag!

    • Precis! Salvor är inte så mycket bättre. Halkvarning även där!

      Apropå bilden. Kul att du reagerade på den, det fanns vissa bilder i mitt huvud också när jag satte ihop bild och text.. 😉

Kommentera

Etikettmoln

