Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

I väntans tider

DSC_0909

Fotot ovan från juldagen 2014. 

9,6 plusgrader vid 08.30-tiden i Jönköping den 18 december! Jag tycker det är skönt, men är det riktigt normalt?!

Har varit i centrum ett par dagar i olika ärenden och inser att många har nog blivit som jag, coolat ned inför julen. Förr, så var det smockat med folk på stan veckan innan jul och det var en pina att vistas där. Nu vandrar folk lugnt och sansat utan att vara överhopade med paket med julpapper på. Kan det möjligen vara så att folk blivit förståndigare och inte handlar hejdlöst? Robotdammsugare sägs bli årets julklapp. Synd, tycker jag, det blir nog en besvikelse för många. Jag har en som jag knappt aldrig använder, måste ju ändå köra med snabeldraken… Där roboten är bra att ha är att dammsuga under soffan och en lång, tung bänk jag har i hallen. Där under smyger ”Robban” runt och gör ett ganska bra arbete… 😉

Vintersolståndet har vi på tisdag! Alltid efterlängtat för mig… sedan går vi mot ljusare tider igen…

Nu börjar det dra i jobbtarmen igen… 😉 Att jag varit hemma så här länge beror på att jag inte kan arbeta med den syn jag har just nu. Jag har opererat båda ögonen för katarakt (grå starr) under hösten, väntar nu på att allt ska läka och att synen stabiliserar sig. En aning jobbigt minst sagt. Har jag de gamla glasögonen på mig så ser jag inte bra, har jag dem inte på mig ser jag inte heller bra. Väntar nu på att göra synundersökningen den 28 december och sedan vill de ha 14 arbetsdagar på sig innan de kan lova mig att jag har dem i min hand.

Med andra ord så går jag i väntans tider x 3! 😉 Jul och nyår ska jag fira hemma i lugn och ro med besök av nära och kära.

Kommentarer till: "I väntans tider" (17)

  1. Jag föredrar allt förra årets julväder framför årets måste jag säga men det är bara att ta det som det är. Skönt! Tycker det låter rätt behagligt att kunna gå runt på stan utan att trängas till höger och vänster. Själv har jag inhandlat de få klappar jag köpt här i närområdet. Vintersolståndet. Den dagen borde vi verkligen fira. Tycker du inte?
    Det var roligt få läsa ditt alltid lika trevliga inlägg och så önskar jag dig en riktigt snar bättring med ögonen. Ha det gott så här i juletid! Maria

    • Tack Maria! Jag önskar dig och din familj en riktigt fin jul också…

      Absolut tycker jag att vintersolståndet är lika värt att fira än sommarsolståndet… Kanske än mer!

  2. Jag brukar låsa in min robot i sovrummet och låta den göra jobbet där 🙂

  3. Synen är viktig, nu förstår jag var för du tog en bloggpaus. Hoppas du ser riktigt bra sen när du får nya glasögon. Inga städrobotar här. Ha det gott!

  4. En robotdammsugare skulle gå vilse här hos oss och aldrig hitta hem sen. Däremot funderar jag på att skaffa en dammsugare som är lite tystare.

    • hehe… ni skulle kanske behöva sända ut en efterlysning… Men enligt beskrivningen ska den gå tillbaka till utgångsplatsen efter väl utfört arbete! 😉

  5. Vädret är konstigt men elräkningen tacksam…fick stänga av värmepumpen i går ett tag för det var så varmt i huset….tänder gärna ett levande ljus eller två o de värmer ju med o extra värme behövs ju knappt….. Håller tummar att ögonen ordnar sig jobbigt o inte se ordentligt…. passar på att sända en 4 advent hälsning med ett God Jul…

  6. Ha en skön jul hemma!

Kommentera

Etikettmoln

