Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Inför slutet

DSC_2048

Rubriken låter drastisk, men vi alla står inför slutet av år 2015. Har året varit bra för dig? För en del har det förstås varit bra, för andra ett skitår, för de flesta ”ett år som de flesta andra”, misstänker jag. Mitt 2015 tillhör den tredje kategorin med dragning mot den första kategorin. Livet har rullat på, inga större ”tråkigheter”. Ett barnbarn till kom till världen och det måste räknas in i kategorin ”bra”… 😉 Barnbarn är verkligen en glädjekälla!

Julen var jättebra, funderar just nu på nyårsmeny. Hade snackat med en kompis att vi skulle fira nyår tillsammans i år, men hälsan och orken höll inte ända fram. Funderar på om jag ska fråga någon annan kompis, men avstår, planerar att vaka in nyåret på egen hand. Är det något bra på TV;n får den göra mig sällskap, i annat fall finns det böcker, kanske ”kura skymning” som de sa förr… Nyårsafton är trots allt inte så viktig för mig. Något gott vill jag i alla fall äta, dessert ska jag testa ett nytt recept jag funnit, men vad jag ska äta innan den har jag inte riktigt bestämt än… Det lutar mot lax.

Nyårslöfte omvandlar jag till nyårsönskan: Att det ska bli FRED i hela världen! Tänk om et vore så enkelt så att om tillräckligt många människor önskade samma sak så uppfylldes önskan. Jag vet att vi är många som önskar just världsfred, men inte hjälper det. Det finns helt andra krafter bakom krigen.

Från det ena till andra med koppling till föregående stycke… jag hörde på radion idag att i USA finns det fler vapen än invånare! Min uppfattning är att all rustning, privat som i större sammanhang leder inte till fred eller mindre antal våld och död utan tvärtom.

TV:n tycker jag bjudit på flera intressanta program under julhelgen som jag anser varar fram till nyår! 😉

Till sist önskar jag er alla ett RIKTIGT BRA SLUT PÅ 2015 och ett ännu BÄTTRE 2016!

 

Kommentarer till: "Inför slutet" (13)

  1. Önskar dig detsamma , själv jobbar jag till kl 22 och sedan börjar jag 7,30 på nyårsdagen så här blir heller inget firande , hade jag inte jobbat hade vi nog åkt till våran stuga och bara tagit det lugnt , brukar inte fira nyår storstilat men lite god mat och en god efterrätt kan det bli om jag är ledig

  2. Här blir det lugn nyår också. Gott slut och Gott Nytt.

  3. Förra året låg dottern och jag i soffan och det blev nytt år ändå 🙂
    I år åker jag till en f.d kollega och firar lite med mat och vin. Stora fester tröttar ut mig numera hahahaha
    God fortsättning!

    • Oftast gör jag något tillsammans med någon annan när det är nyårsafton. Men jag har firat nyår helt på egen hand tidigare också, så det är ingen stor grej.

  4. Kul att du också hör till skaran som tycker det varit sig ett riktigt bra år, nu hoppas vi på lika 2016 🙂
    Gott nytt år!

  5. Ja tänk om det kunde bli fred. Alla resurser som går till vapen skulle säkert räcka för att utrota svält och misär och skapa en värld för oss alla.
    Gott nytt år 2016!

  6. Jag ansluter mig till din nyårsönskan. Ha en fin nyår!

  7. Mitt eget 2015 har varit bra, tycker jag. Ute i världen har det däremot varit mer dramatik och en utveckling på vissa håll som kan göra en bekymrad (typ IS framfart i Syrien och på andra håll). Men följetongen fortsätter troligtvis 2016, både hemmavid och i världspolitiken. Gott Nytt År!

    • Jo, helt sant, ser man på 2015 ur världens perspektiv, illdåd och hot, ja då var det inget bra år. Kan ju hoppas 2016 blir lugnare, men jag befarar att det kan trappas upp t.o.m.

  8. Gott nytt år Mia och fina tankar har du!

  9. Har på det stora hela haft ett underbart år förutom alla dödsfall de sista 2 månaderna.
    Men sådant är ju livet…man lever det och sen….ja….sen….vem vet?

    Världen i övrigt har väl varit ett enda stort elände känns det som……vi får önska oss ett bättre år…ett 2016 med inte fullt så mycket elände i världen.

    Gott nytt år på dig.

Kommentera

Etikettmoln

