Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

En massa helgdagar

Alexander-rosen

Jul- och nyårshelgen består av en del extra helgdagar. Det gör att en del människor, bl.a jag, får tänka till litet extra för att veta vad det är för veckodag! I och för sig är det kanske inte så viktigt när jag är ledig åtminstone ett par-tre veckor till, men ändå. Nog vill jag veta om det är tisdag eller lördag!

Journalister som handhar radio- och TV-program är nog medvetna om detta, för i vissa tidningar står det torsdag julafton osv. Bra det, en säker hjälp för oss dödliga.

God fortsättning på 2016 förresten!

Kommentarer till: "En massa helgdagar" (13)

  1. Nog kan man bli lite vimsig på dagarna. Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.

  2. jodå… typisk söndagskänsla idag. himla svårt att få ihop att det är LÖRDAG i morgon! Sex dagars jullov kvar…. för eleverna nio. Började titta i skolväskan idag igen. Alltid lika gott att komma igång efter jul…. när det blir ordning på veckorna… och vi så tydligt går mot ljuset. Ha det gott!

  3. God fortsättning på det nya året!

  4. Så skönt att inte jag är ensam om dagvillan !
    Gott nytt bloggvän och tack för goa ord hos mig! Vi bloggar till oss även 2016!
    🙂

  5. Hahaha … ja du, det där är vi nog många om att ha problem med. När ”helgerna” kommer slag i slag är det inte lätt …
    God fortsättning 😀

  6. Om man, som jag, jobbar både vardag och helg utan något fast schema, brukar man ofta vara helt veckovild – ingen koll på dagarna alls.

  7. amiengblom sa:

    ”Veckovill” –erinrar mig att den här företeelsen kallas så.
    Det känns som det är söndag idag.
    Men det är lördag.
    Det rättar till sig efter helgdagarna…

  8. Per-Anders sa:

    Jo, jag brukar också tappa kollen på vilka veckodagarna är under storhelger. Det känns tryggt på nåt vis när man får tänka i ordinarie veckodagar.

  9. Nu för tiden får jag titta en extra gång i almanackan för att vara säker på vilken veckodag det är. På ett sätt är det ganska sköt 🙂

  10. Jag är ganska vilsen men har nu i alla fall fått klart för mig att det är lördag 🙂

Kommentera

Etikettmoln

