Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Fy skäms Kommunal!

text

Snacka om att motarbeta sina medlemmars intressen!

Hur ska arbetsgivarna ha förtroende för ett sådant förbund? Hur ska medlemmarna ha förtroende för sina representanter när högsta ledningen är ute i blåsväder för att praktiskt leva mot sina egna regler?

Pålitliga och förtroendeingivande fackföreningar behövs. Jag har arbetat fackligt under många år som förtroendevald. Det var för ett TCO-förbund, men sådana här skandaler tror jag kan skada hela fackföreningsrörelsen som inte varit speciellt ”på” de senaste åren. Ett starkt representantskap för sina medlemmar är något positivt både för sina medlemmar som för arbetstsgivarna.

Fy skäms Kommunals högsta ledning som går i fällan att se till sitt eget bästa, att ha mage att festa på medlemmarnas bekostnad med litet av varje!

Kommentarer till: "Fy skäms Kommunal!" (8)

  1. Ren och skär skandal! Det här kommer att skaka runt ett bra tag och skada förtroendet rakt över alla förbund.

  2. Tyvärr blir man inte förvånad, återkommande avslöjanden…

  3. Ja, det är en sorglig historia. Oerhört ansvarslöst mot medlemmar och förtroendevalda.

  4. Tyvärr har mitt förtroende för fackföreningar aldrig varit särskilt högt och när det gäller kommunal gick jag ur för många år sedan. Trots att det enligt en del är där jag skulle höra hemma. Nää, det här är genomruttet …

  5. Vet inte var min kommentar tog vägen. Kanske du fått den. Här ett nytt försök. Själv gick jag ur kommunal för flera år sedan. Tyckte då av andra orsaker att de inte ställde upp för sina medlemmar. Idag har vi svart på vitt. Det är så genomruttet att det är svårt hitta bra ord för eländet.

  6. Detta är ett helt oacceptabelt beteende och jag blir lika förbannad varje gång jag läser om detta.

    • Jo, förbannad kan man bli, men det hjälper inte… Tyvärr har liknande slöseri med medlemmarnas pengar förekommit tidigare i Kommunal. De borde lära sig av sina misstag.

Kommentera

Etikettmoln

