Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vinterpromenad

abcde

Jag har inte så mycket på hjärtat… 😉

Lägger dock ut ett par foto från min kamerapromenad utmed Vätterns södra ände idag. Underbart väder, även om det var litet kallt om kinderna, för övrigt var jag varmt klädd så jag frös inte, kände mig t.o.m svettig när jag kom hem trots att jag vandrat i lugnt tempo.

En sådan här dag kan t.o.m jag uppskatta vintern. Torr snö, ingen vind, strålande solsken, vandra i lugn och ro och bara njuta av naturens skönhet. Tänk vad vi pensionärer är förunnade…

vintervila

Det finns soffor utmed promenadstråket, men det kändes inte speciellt inbjudande att sätta sig ned och njuta av allt det vackra. Det blir säkert annorlunda om fyra-fem månader misstänker jag. Då kan det vara svårt att finna en ledig soffa att vila på, idag fanns det ingen konkurrens!

Kommentarer till: "Vinterpromenad" (11)

  1. Ja, det är vackert så här års. Mycket bättre än det bruna slaskiga

  2. det är vackert med frostnuma träd o vitt ser rent ut städat på nått vis…men oj ju äldre jag blir desto mindre gillar jag vintern (åh man ska föreställa ha norrlänskt blod i ådrorna 😉 )
    längtar så till det skira gröna…vårblommorna…liljekonvalj,,sitta ute utan att frysa rumpan av sig….

  3. Ser ut som ni har fina vinterdagar där. Är det mycket is på Vättern?

    • Väldigt fina dagar nu, även om det är kallt…. litet för kallt, tycker många. Nej, det ska mycket till innan Vättern ”lägger” sig. Fanns inte tillstymmelse till is på Vättern än

  4. En ganska behaglig tur med andra ord, många steg på stegräknaren !
    jag tog en skidtur istället för promenad idag, får passa på medan det är före för det

    • Jag går ungefär 5.000-6.000 steg på min förmiddagsrunda, så det är inte jättelångt. Ganska lagom, tycker jag nu, med tanke på kylan. Skidor… nej, det är inget för mig längre… det känns som om det är passé för mig… 😉

  5. Det är riktigt vackert nu men jag förstår att det är ledigt på bänken. Det blir nog mer konkurrens en dag i slutet av februari/ början på mars om solen skiner…

  6. Helt ok här idag…kallt men vindstilla och solsken men massa snö….vackert.

    Fina bilder…ha de bäst .

  7. Förr gillade jag vintern bäst, speciellt då jag bodde i Umeå (18 år). Nu är det halkan som sätter stopp för långpromenader. Vackra interbilder.! Ha en skön helg

    • Jo, jag tycker halkan är otäck, men med dobbar under fötterna tycker jag det går bra om det inte är fullständig isgata. Då håller jag mig inomhus. Trevlig helg till dig också!

Kommentera

Etikettmoln

