Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

vn

”Krafttag mot brottslighet” och att brottslingar ska straffas hårt är något som sd har i sitt program. De vill att kvinnor ska kunna känna sig trygga i samhället. Visst låter det fint. Men verkligheten är inte så enkel, inte ens för sd. De är det riksdagsparti som har störst problem med sitt partis företrädare! Det ena efter det andra kommer fram om ledande politiker inom sd som råkar i klammeri med rättvisan, det gäller såväl ekonomiska brott som våldsbrott, hot. Företrädare som avslöjas med olämpliga, förnedrande, uttalanden om kvinnor. Riksdagsledamöter som slåss med järnrör och ropar hora m.m. Så sent som idag läser jag om Gunnar Håkansson, ordförande i Orsa sd-avd hur han har uttryckt sig på facebook om Gudrun Schyman ”Fy fan vilken ‘slampa’, ovärdig det parti hon startat. Gillar förmodligen att bli tagen med våld”. Han får lämna sd, går han inte självmant så blir han avsatt. Men det räcker inte, partiet bör fundera över varför liknande uttalanden och händelser sker i sådan frekvens just bland sd:s representanter om och om igen… Kan det möjligen bero på deras politiska budskap? Ja du Gunnar Håkansson – Schyman är säkert värdig sitt parti, det är du som inte är värdig ditt parti – och ratas! Pinsamt!?

Avslöjanden som strider mot svensk kultur och lagar har avslöjats om än den ene än den andre inom sd. Vissa avsätts, andra får nya uppdrag.

Det är något som skaver, de förtroendevalda  lever inte själva på ett sådant sätt att de platsar i det samhälle de säger sig vilja skapa. De säger sig värna om kvinnor, lag och ordning i landet osv….  Vad är det för människor som röstar på dem? Hur kan de undgå att genomskåda deras ruttna budskap? Jag förstår det inte…

I mina ögon så är sd:s framgång det största hotet i Sverige numer. Vad är det för kvinnosyn de står för?  Vad är det för syn på sina medmänniskor de har? Väldigt, väldigt osmakligt!

Kommentarer till: "Det haltar mellan teori och verklighet" (6)

  1. Jag håller med dig. Det är dubbelmoral. Många väljare känner sig osäkra och otrygga tror jag.Då är det lätt att man söker sig till ett parti som lovar att göra samhället tryggare.

    Sedan kan man fundera över varför folk är så otrygga i ett av världens rikaste och tryggaste länder? Men visst, jag instämmer i att otrygghet säkert är en av orsakerna.

  2. …Jag begriper inte heller, bara skakar på huvudet. Hur mycket än som kryper fram i SD verkar det som om de får fler och fler anhängare.
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    • Ja, mycket märkligt. Andra partier ”tar stryk” av diverse skandaler. Skandalerna inom sd är så vanliga att man knappast reagerar längre och märkligt nog växer partiet.

  3. Det är så sant och jag är glad att du sätter ord på detta. Själv har jag svårt för det. Ofta blir det alltför hårda ord och med hårda ord tror jag inte man vinner något framför allt inte när personer upplever sin situation som gunnardeckare skriver. Tror vi är ute på farliga vägar. Vi borde läsa alla partiprogram kritiskt och öppna ögonen, ta bort skygglapparna. Dessutom har ialla tider det vi människor gör sagt mer om oss än de ord vi sprider. Lova stort är lätt men att senare hålla vad man lovat är värre. / Bekymmrad.

    • Tack Maria! Jag tycker utvecklingen är mycket oroande… Kritiskt tänkande är inte så dumt att använda sig av i stället för att hänga med ”mobben”.

  4. Tycker ordet haltar är passande i dessa frågor. Tippar över också.

Kommentera

Etikettmoln

