Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bridge

bridge

Så var det den 1 februari som jag hade satt som gräns för om jag ska arbeta eller bli pensionär på riktigt. Jag valde det senare…

Ikväll började kurs i bridge för nybörjare och där har jag deltagit. Litet trött i huvudet så här någon timme senare, men blir säkert jättekul när jag väl lärt mig mer. Det var roligt ikväll också… det tyckte hela gänget. Tror ingen hoppar av i första taget.

Det här med bridge har jag tänkt ganska länge att jag ska lära mig när jag blir pensionär. För det är tillräckligt svårt för att man måste försöka delta alla, eller i vart fall vid nästan alla kurstillfällena. Jag har cirka 20 minuters promenad till bridgelokalen så det passar ju utmärkt, jag vill ju röra på mig också. När jag gick dit hade det kommit en del snö, men regnade under själva promenaden. En slipprig sörja som inte var att lita på, men jag kom fram utan missöde. När jag vandrade hem så var det fortfarande regn och all snö borta. Gick litet smidigare.

En mycket trevlig kväll! Ser fram emot nästa måndag! Kul med en sysselsättning som folk i olika åldrar verkar vara intresserade av!

Kommentarer till: "Bridge" (23)

  1. Får önska dig all lycka med ditt karriärval. Låter gott att kunna ägna sin tid åt precis vad man själv finner intressant och givande.
    Bridge kan säkert vara både kul och beroendeframkallande. Har några vänner som är inbitna entusiaster de talar varmt för sin sak.

    • Tack! 😉 Jag har också ett par vänner som spelar och är väldigt entusiastiska! Det är nog deras prat om bridge som gjort att jag blivit så nyfiken på det, har dock arbetat både oregelbundet och på bortaplan långa perioder så det har inte varit tänkbart tidigare!

  2. Ett klokt beslut du har fattat, tycker jag som har erfarenhet av det livet sen några år nu. En underbar tid! Bridge har jag aldrig provat på, men jag har testat många andra kurser och det är roligt att prova på något nytt. Kram

  3. Hoppas att du kommer att trivas som pensionär! Jag fyller snart
    67 och jobbar ca 25 % utslaget på ett år. Tänkte göra det under 2016 också. Sen får jag se. Verkar kul men svårt med bridge

  4. Grattis till den nya tillvaron. Jag har märkt att pensionärerna är ett mycket upptaget släkte. Men de kan ta det i sin egen takt och det tror jag att jag kommer att tycka om när den dagen kommer. Har några år kvar tills det är dags. Bridge tror jag är jätte roligt när man väl lärt sig.
    Det verkar som om de som börjar med dethar svårt att sluta.

    • Pensionärerna upptagna!? Visst är det så, jag är inte där än, njuter mest… 😉

      Jag tror att bridge är en bra sysselsättning. Dels gillar jag att spela kort o sällskapsspel, dels är det väldigt socialt!

  5. Bridge har jag aldrig spelat men namnet låter tjusigt och jag vet att många gillar det så lycka till med ditt fortsatta bridgespelande 🙂

    Stor kram

  6. Det låter väl kul med Bridge. Roligt att spendera tiden med lite nöjd.

    Nu ska du ha en riktigt fin onsdag fina du.

    Kramkram.

    • Ja vi har det väldigt bra som kan gå i pension och även om pensionen inte är så hög så tror jag att jag kan hanka mig fram, ha litet kul och njuta av min nya tillvaro! Visst låter det härligt!?

  7. Välkommen i ”passionärsklubben”! Bridge låter kul. 🙂
    Jag planerade att ägna mig åt porslinsmålning när jag blev pensionär, men än så länge har tiden inte räckt till av nån konstig anledning? 😀

  8. JA, bridge, det har jag också planerat om jag får vara med om ett pensionärsliv. Tror inte det går att få till i Grimsås… men kanske. Förresten kanske man inte bor kvar här då….tänker också att pensionärstillvaro kan vara betydligt enklare i en lägenhet i en lagom stor stad än i ett hus på landet. Ha det gott!

  9. Klokt val! Avundsjuk?JA!!

  10. Grattis! Så härligt att få rå om sin egen tid. För många år sedan hade jag en jobbarkompis som var en inbiten bridgespelare. Hon försökte få med mig ett flertal gånger, nu så blev jag påmind så vem vet, plötsligt händer det. Hoppas jag får läsa mer om hur det går i ditt fortsatta spelande.

    Ha en bra fredag!

    Kram

  11. Spännande och roligt att lära något nytt. Tycker du är klok som tar chansen. Låter gott att få bestämma över sin tid själv och i dessa tider finns nog jobb om du skulle vilja komma igen. Passerade utanför ditt då jag var i din del av staden och jobbade i veckan. Önskar dig fina goa dagar. Ha det gott!

  12. Låter roligt med bridge och att börja med nya saker och inte minst en ny fas i livet. Hoppas att du skall trivas med detta :).
    När jag nu läste om bridgen kan jag inte låta bli att dela denna länk.. 😉

    http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.4698751-vastsvensk-greps-i-thailand-for-bridgespel

Kommentera

Etikettmoln

