Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Netflix

and

Nu är jag en Netflix-tittare!

Tidigare har jag inte tyckt jag haft tid för att prenumerera på medlemskap. Som de flesta här vet är jag en trogen radiolyssnare och det förändrar inte Netflix. Jag har också gillat bra filmer… Nu kan jag titta på film när jag vill om jag finner något som jag gillar. Jag är så ny medlem så jag har inga problem med att finna filmer jag gillar. Drama och dokumentärer är det jag tittar på i första hand och där jag finner filmer jag gillar!

I morgon kväll är det åter dags för bridge och jag har gjort min läxa! 😉

 

Kommentarer till: "Netflix" (25)

  1. Vad kul! Många gnäller om att det aldrig finns något nytt att se på Netflix men jag hittar saker som är nya för mig hela tiden 🙂

    • Jo, jag vet att en del gör uppehåll ibland i sitt abonnemang för att de inte finner något nytt. Efter något halvår så finns det mer…. nyheter alltså! För mig är allt nytt och ett dukat smörgåsbord än så länge. Men många filmer jag börjar se dissar jag, men så gör nog de flesta.

      • Jag kollar sällan på filmer men på dokumentärer och serier. Ungefär som dokumentären Forks over knifes som förändrade min värld.

      • Ska kolla den du rekommenderar… Har litet svårt för serier med avsnitt efter avsnitt… Men en dokumentär i 10 avsnitt gillade jag…. Making a murderer… den blev bättre och bättre och mer skrämmande och skrämmande… USA:s rättssystem… Vi har ju även rättsskandaler i Sverige, t.ex Thomas Quick-rättegången.

  2. Få du träna hemma också på bridgekursen? Det är kanske många regler att hålla i huvudet. Jag är helt okunnig om det spelet. Trevlig helg.

    • Ja det är mycket begrepp och regler som måste präntas in… Riktigt roligt blir det efter cirka 1,5 år säger en del… 😉

      Trevlig helg till dig också Gunnel!

  3. Det är nog inte så dumt! Bra gjort! Själv skaffade jag swish häromveckan och undrar varför jag inte gjort det tidigare…

    • Värt att testa i alla fall!

      Swish var jag på väg att skaffa för ett tag sedan, men hörde då att det mest handlar om mellan vänner. Systemen är ju inte utarbetade för att användas till affärer, leverantörer osv. Jo, man kan betala, men dessa pengar registreras inte som inkomst – än. Men jag kommer säkert att skaffa så småningom!

  4. Förklara för en teknisk idiot hur det fungerar o kostar.

  5. Har tillgång till det där också…har jag för mig, men jag, (på ren göteborska) ”sket” i det.
    Har ju många kanaler i övrigt….men vem vet?
    En dag kanske jag går in och kollar på det.

    Hoppas du hittar mycket kul att se på….ha de bäst

    • Jag har också många kanaler på TV. Men har sagt upp dem nu till 1 mars. Har endast tittat en gång på kanalerna jag betalar extra för…. 😉

  6. Vi har haft Netflix ett tag och är nöjda med utbudet Senast kollade vi miniserien River som jag kan rekommendera.

  7. Vi har oxå funderat på Netflix då man kan välja själv vad man ska se och när. Ha nu en fin början på denna vecka.
    Kramelikram

    • Jo, det är ett bra koncept, tycker jag. Sedan kan man upphöra med prenumerationen när man vill och återkomma om man vill när man får lust att kolla film igen.

  8. Jag är inte där ännu, min dotter säger ”då kan du titta när du vill” nog fattar jag vad hon menar men mina dagar går så snabbt ändå. Jag är ju nattuggla och sover länge, jag äter någon slags frukost när andra äter lunch. Sen ska det bäddas och plockas lite, kärringa ska in i duschen och paddan tar tid, det ska läsas och skrivas. Jaha så det finns dokumentärer, sånt är jag svag för, filmer är jag inte så där jätteförtjust i.
    Den som lever får se …

  9. Netfix känner jag inte till. Det måste jag googla på, låter bra
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

  10. Se film när en vill är toppen, så netflixa du 🙂 Radion står sig alltid. Så en har läxa i bridge?

    • Ja, läxa i bridge! Det gäller att hänga med och hur alla regler och termer är… Men läxan är inte alltför betungande när man tycker spelet är kul!

  11. Netflix, bridge och så lite radio. Det låter som en behaglig tillvaro.

Kommentera

Etikettmoln

