Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vårtecken

vårtecken

Idag är första dagen i år jag fäller ned persiennerna mot vårsolen!

Trots att det är mulet i större delen av Sverige så skiner solen på oss smålänningar, i alla fall på oss jönköpingsbor… 😉

Riktigt härligt gott vårtecken. Påminns dessutom om att mina fönster behöver litet omvårdnad… men det visste jag förstås innan solen påminde mig om det!

Kommentarer till: "Vårtecken" (11)

  1. Åh, vi behöver verkligen denna vårsol!

  2. Är det mulet i Sverige? Här skiner solen från klarblå himmel. Jättefint ute … 🙂 Vi som gynnas får njuta för oss alla i detta avlånga land!

    • Jag litar på radion! Där sägs det att det är mulet i större delen av Sverige… solen KAN visa sig i södra delarna… Jag trodde vi jönköpingsbor var extra premierade idag… 😉 Solen kanske lyser på fler!?

      • Ja, här lyser den i alla fall … men vi tillhör ju södra Sverige vi också 😉 … även om vi ligger lite högre än Jönköping. Det är mycket möjligt att ”största” delen av landet har moln. Vi måste väl ända upp till Sundsvallstrakten för att tala om mitten av Sverige, och det glömmer man ju emellanåt … hehe …

  3. Jag fällde oxå persiennerna för att kunna se datorskärmen och för att slippa se dammet 🙂

    • Aha…. Jag har tänkt ge mig i kamp mot dammet idag… snabeldraken väntar på mig… Dags att köra en runda… sedan får jag våttorka litet innan jag kan luta mig tillbaka och blogga en stund igen…. Visst är livet underbart!?

  4. Härligt med vårsol, trots att det nästan är mitt i vintern!
    Här i Österbotten hade vi snöfall nästan hela fredagen, men tidigare i veckan fick solglasögonen göra tjänst hela arbetsdagen i stället.
    Man blir ju så glad!

    • Vi går på rätt håll, ja, det brukar jag säga redan efter nyårshelgen. Bara känslan av att gå mot ljusare tider ger mig glädje. Nu ser vi stor skillnad på dagslängden här i Jönköping. Det är ljust till cirka 17.30 nu, tror jag. Vid juletid är det becksvart utanför fönstret redan vid 16-tiden. Absolut blir man glad av ljuset…

  5. Här tittade solen också fram en stund och mycket snö har vi nu.
    Trevlig Vändag! ❤

    • Snö har vi ingen alls, inte inne i sta´n i alla fall. Igår fanns ett tunt lager… Vart det tog vägen vet jag inte för vi hade minusgrader hela dygnet vad jag vet i alla fall.

Kommentera

Etikettmoln

