Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Dagen till ära!

ros gul 6juli 2015

För 34 år sedan inföll kanske den mest omtumlande dagen i mitt liv!

Jag födde mitt första barn hemma i toalettstolen, nåja, jag tog emot honom så han hamnade inte i stolen. Allena i huset, i väntan på ambulans! Jag hade åtta mil till KK, barnmorskan jag hade snackat i telefon med två gånger under morgonen hon ville helst jag skulle stanna hem litet till – enligt henne kunde det minsann inte gå fort första gången!

Hur har jag firat dagen idag då? 34-åringen var här på snabbesök, vi firade med middag och varsin semla! Inte alls dumt.

Kommentarer till: "Dagen till ära!" (19)

  1. Hoppsan, vilken start i livet och vilken redig mamma 🙂

  2. Stor dag som är viktig att minnas.

  3. Oj, vilken upplevelse. Och duktigt gjort att du hade sinnesnärvaro att ta emot bebisen. Grattis till dagen!

  4. Grattis till dig och 34-åringen. Jag har också en avkomma som fyllde 34 för drygt en månad sedan.

  5. ojsan…vilket minne=)

  6. Hoppsan. Den killen hade bråttom. Hoppas han lugnat ner sig lite under åren. Själv hade jag inte velat vara ensam i den situationen. Första gången. Det var verkligen strongt gjort och jag skulle nästan betala för att sett den barnmorskans min efteråt. Unna dig du en semla till. 😉

  7. Ibland går det undan! Tur att allt gick bra för dig och sonen. Middag och semla, vilken bra födelsedag 😃.
    Ha en fortsatt bra dag!

    😀

  8. Ojdå! Det var en ovanlig entré. Jag tror som du att man handlar efter sin instinkt i såna situationer och då brukar det bli bra. Ett minne för livet. Grattis till er båda.

  9. Vilken dramatik ! tur det gick bra

    • Jag var den lugnaste av alla, när pappan o ambulanskillarna kom blev de mer uppstressade än jag och bebisen var! Vi tog det lugnt, men så blev vi omhändertagna.

  10. Grattis! Vilken upplevelse!
    Förlossningar kan bli dramatiska. Min första slutade inte lika lyckligt .. Till mig sa barnmorskan att jag skulle åka till sjukhuset och få en spruta så värkarna går tillbaka. Det var två månader för tidigt .. en timme efter jag kom till sjukhuset födde jag tvillingar, båda dog inom ett dygn. Det var påsklördag 1967.

  11. Nämen så härligt rådigt och rörande start på livet – och slutet på graviditeten!

Kommentera

Etikettmoln

