Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Blogg 100 2016

blogg100-logotype

Ända sedan jag läste om att Blogg 100 ska genomföras även i år har jag funderat om jag ska anmäla mig eller ej. Mitt bloggande går ju inte precis på högfart, det känns mer som att bromspedalen legat på länge.

Idag bestämde jag mig, har alldeles nyss anmält mig. Start 1 mars, som vanligt. Får se hur länge jag hänger med. Detta blir tredje året i rad för mig, första året jag deltog gick det si och så, i fjol så tycker jag att jag genomförde det bra. Jag var i Norge och hade strulande internetanslutning. Därför missade jag få iväg inlägg två dagar, men jag försökte! Det är väl viljan och försöken som räknas, eller hur?

Hur det går i år? Tja, litet mer ovisst, men ett ärligt försök görs i alla fall.

Blogg100 innebär att man ska sända lägga ut minst ett inlägg per dag under 100 dagar i sträck. Det är just det som är kruxet, att inte missa någon dag.

#blogg100

Kommentarer till: "Blogg 100 2016" (14)

  1. Jag skulle kunna vara med i en utmaning ”blogga minst tre inlägg per dag i tio år” 😀

  2. Det skulle inte jag klara att krysta fram ett inlägg 100 dagar efter varandra. Känns det inte lite stressigt? Men lycka till jag läser nog. 🙂

    • Det är inte farligt att misslyckas! Jag tar det inte så allvarligt. Jag vill gärna försöka, men fixar jag det inte så fullföljer jag det på ett litet annorlunda sätt…

  3. Lycka till! Det fixar inte jag.

  4. Lycka till med blogg 100 också

  5. Jag tänker delta i Blogg100 och är jättetaggad.

  6. Lycka till MIA, mina tankar har också gått i din svängen – bloggade inte 100 2015 .. 2014 bröt jag höger handled …

Kommentera

Etikettmoln

