Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Oscar Carl Olof

vaffla

Så var en prins född i vårt land och han har minsann fått ett namn också, ja faktiskt tre namn.

Med ett leende tror jag att t.o.m Herman Lindqvist är nöjd! När Estelles namn tillkännagavs uttryckte han missnöje, förknippade namnet Estelle med nattklubbsdrottning och dessutom tyckte han att namnet var fult! Vissa män borde inte lägga sig i sådant de inte har något med att göra!

Oscar Carl Olof – pojknamn med kungliga anor, precis som jag misstänker att nämnde Herman Lindqvist önskar… 😉 Jag ska hålla ögon och öron öppna om han uttalar sig officiellt om dessa namn.

3/100 blogg100.mini

#blogg100 #prinsfödsel

Kommentarer till: "Oscar Carl Olof" (9)

  1. Vi har en Carl Olof här i familjen, nämligen sonen så jag tycker att valet var bra.
    Kram

  2. Undra vad han ska kallas? Ossi? Olle? Eller Kalle? 😉

  3. Prins Oscar! Fint, tycker jag.

  4. Jag tänkte som du när jag såg namnen, nu är den där vetaren Lindqvist säkert nöjd. Lillprinsen Oscars ankomst fick Stumholmen att dåna med salut från kanonerna, 21 stycken innan de var nöjda. Enligt de som blev intervjuade av BLT denna dag så var de mycket nöjda över namnvalet.

    Ha en fortsatt bra fredag!

    😃

  5. Jag gläds med prinsessan Viktoria och hennes fina familj och namnet är fint också. Lika förbaskat anser jag att monarki är en föråldrad institution och borde ha avskaffats för länge sedan, inte minst i Sverige.

Kommentera

Etikettmoln

