Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Vårtecken

snodroppar 2016

Idag kom våren till Jönköping på riktigt.

Kallt på morgonen, frost, men så kom den strålande solen och lyste upp tillvaron för oss smålänningar. Jag hade fullt upp under fm, när jag kollade mitt postfack vid lunchtid och tittade ut genom fönstret så vad ser jag? Jo snödroppar i full blom precis nedanför mitt ena fönster? När slog dom ut? Jag tycker jag spanat efter vårtecken, sett det kommit upp litet, litet i rabatterna, men ingenting som liknat knoppar – och nu full blom!

Första vårblommorna är helt underbara. Nu ska det spanas efter andra knoppar… snart kommer nog tussilagona där solen ligger på… Det finns hopp om livet! ;.-)

Önskar er alla läsare en Trevlig Helg!

#blogg100 #snodroppar

Kommentarer till: "Vårtecken" (20)

  1. Ja, så härligt det är med vårens första blommor. Våra snödroppar visade sina små knoppar för flera veckor sedan, men sedan blev de översnöade. Vi har ganska mycket snö kvar, och de kalla nätterna gör att den inte försvinner särskilt snabbt heller. Men d en som väntar på något bra….. Ha det gott!

  2. Och när vintergäcken kommer – då känns det som vår!

  3. Idag var det en riktig vårdag även i Stockholm. Snödroppar och vintergäck blommar för fullt och koltrasten sjunger så fint både morgon och kväll.

  4. Per-Anders sa:

    Vårblommor har vi ännu inte kommit till än. Här i Timrå får vi ännu så länge bara glädjas åt lite takdropp.

  5. Våren, Ja som man längtar efter att den riktigt spricker ut i grönt överallt. Äntligen är den på väg!

    Ha en fin helg!
    Och tack för bilden av snödroppar, så fint!

    Kram Christina

  6. Här har vi snö och takdropp, inga snödroppar eller andra vårblommor förutom tulpaner på köksbordet!
    Trevlig helg!

  7. Här såg jag den första tussilagon redan för en månad sedan. Ovanligt tidigt men så är det söder om landsvägen!

    Trevlig helg 😀

  8. Härligt vårtecken!
    Än syns inga blommor här i Karlstad. Vi har ganska många olika slags vårblommor men av nån konstig anledning blir det aldrig nåt av våra Snödroppar.

  9. Vilja härliga Snödroppar. Visst är det en fröjd att se dem i sina underbara klasar?
    Du hade några undringar på min blogg. Jag vill inte hänga ut och skriver därför lite i undertext. Vissa läsare har hängt med mej i många år, även bloggen innan och känner till en del och andra vill inte läsa om ”mitt” in i detalj. Men så här är det…
    Jag var 42 när jag blev mormor. Dottern 18 år separerade efter ett tag och hittade en ny på annan ort. Hon blev annorlunda och klippte nästan kontakten.
    Nu spinner jag på……Hon har fått Bipolärsjukdom, blivit psykisk misshandlad men nu lyckats slita sig och kommit till vår ort igen. Lilla H bor hos oss då hennes riktiga pappa dessvärre inte är så intresserad. Vår dotter som idag är 24 blir starkare och starker för varje dag. Hon har varit så hjärntvättad och är dessutom sjuk i sin Bipolärighet. Någon bra mamma på heltid blir hon aldrig mer. Men lillaH bor kvar hos oss och så ska förbli. Nu har 24 åringen fått ta bort halva äggstocken och förmodligen är det Endrometios och, OCH en elak tumör. När ska det ta slut?
    Nu fick du en snabbis av de sista 5 åren i mitt liv. Hängde du med? Erkänner att jag själv har svårt att hänga med i allt. Men Lilla H är uppfångad och mår bra. Dottern har klarat sig från en man som inte är värd att nämnas med namn. Dessvärre finns ett barn till i hans vård som dottern var tvungen att lämna. Men det barnet är hans eget och jag tror han är snäll mot det.
    /P

Kommentera

Etikettmoln

